Po dlhom období predbehol tak ďalší mienkotvorný denník Pravda. Najčítanejším denníkom je podľa kvartálu 1.+ 2/ 2008 MML-TGI Nový Čas, týždenníkom Plus 7 dní, dvojtýždenníkom TV max, mesačníkom Eva. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou je Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou TV Markíza.
Aj to sú výsledky prieskumu Market & Media & Lifestyle–TGI kvartál 1.+ 2/ 2008, ktorý na Slovensku realizuje prieskumná spoločnosť Median SK už takmer 11 rokov. Prieskum MML–TGI bol realizovaný na vzorke 3 987 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 až 79 v termíne od 07.01.2008 – 22.06.2008 (kvartál 1.+ 2/ 08). Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti 4.+1. kvartálu (17.9.2007 - 30.3.2008) vzrástla o 2 % a predstavuje ju 45 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ vychádzame z premennej „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 84 % populácie.
Celoštátne denníky v prvom a druhom štvrťroku 2008 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 26 %, ktoré predstavujú viac ako 1 mil. čitateľov. Druhý v poradí je denník Sme s 9 %. Čítanosť denníka Pravda je na tretej pozícii rovnako s 9 %. Nasleduje denník Plus jeden deň so 7%, Korzár s čítanosťou 4 %, Šport tiež so 4 % a Hospodárske noviny s 2 % populácie vo veku 14 - 79 rokov.
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje údaj 57 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú „ostatné“ vydanie niektorého z nami monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne vzrástla o jedno percento oproti 4.+1. kvartálu 2008. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 15 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 12 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 10 %. Markíza (časopis) sa umiestnila na štvrtom mieste s 9 %, na piatom Báječná žena so 7 % a na šiestom Eurotelevízia so 6 %. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny s 5 %.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 16 % populácie vo veku 14 až 79 rokov. Je to rovnaká úroveň ako v 4.+1. kvartáli 2008. Najčítanejším titulom je TV max so 4 %. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol rovnako 4 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram s 3 %. 1 % dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, TV Svet a Autoburza.
Celková čítanosť mesačníkov v prvom polroku 2008 zaznamenala 52 %, čo je dvojpercentný nárast oproti 4.+1. kvartálu 2008. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s 10 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie rovnako s 10 % a za ním EMMA s 9 %. Mesačník Záhradkár dosiahol 8 %. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so 6 %. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie rovnako so 6 % a na siedmom Môj dom so 4 %.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 74 %. Poradie otvára Rádio Expres s 23 %, ďalej Rádio Slovensko s 18 %, nasleduje Fun rádio so 14 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Regina so 7 %. Na šiestom mieste je rádio Okey rovnako so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Viva so 4 %.
V 1. a 2. kvartáli 2008 dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledovné výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 26 % podielom na trhu, Rádio Slovensko má 17 % a s 15 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun Rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 9% a na piatom Rádio Okey so 7% podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina so 6 % a siedme Rádio Viva tiež so 6 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 15 % z trhu.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 90 %. Televíziu v prvom a druhom štvrťroku 2008 celkovo sledovalo viac ako 4 mil. divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 66 %. Sledovanosť na úrovni 33 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 29 %. Nasleduje Dvojka so 6 %, Prima TV s 5 %, NOVA a TA3 rovnako so 4 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú RTL KLUB s 3 %, ČT1 a TV2 s 2 % sledovanosťou.
Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 1. a 2. kvartál 2008 je nasledovné: Na prvom mieste so 49 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 18 % a za ňou sa so 16 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje Dvojka s 3 % a slovenskú päticu uzatvára TA3 s 1 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 14 %, z toho najvyššie hodnoty dosahuje nasledujúcich päť staníc: Prima TV (2 %), RTL KLUB (2 %), NOVA (2 %), TV2 (1 %) a Magyar TV1 (1 %).
Zdroj: Median SK

