StoryEditor

ČR: 64 % si myslí, že na internetovej zoznamke nájdu partnera

03.07.2008, 00:00

Spoločnosť Mediaresearch uskutočnila prostredníctvom online dotazníkov prieskum o hľadaní priateľských, partnerských či nezáväzných vzťahov cez internetové zoznamky na celkovej vzorke 504 respondentov vo veku 15+.

Internetové zoznamky hodnotí ako užitočné 88 % internetovej populácie a iba 3 % si myslia, že sú úplne zbytočné. V názoroch na túto otázku sa muži a ženy z hľadiska názorového rozloženia vzácne zhodujú. Vysokoškoláci sa k zoznamovaniu cez internet stavajú oveľa pozitívnejšie než ľudia s iným vzdelaním. 94 % z vysokoškolsky vzdelaných respondentov hodnotilo zoznamky ako užitočné a dokonca žiadny sa k nim nepostavil úplne negatívne.

ZDROJ: e-omnibus MEDIARESEARCH, jún 2008

Najviac respondetov sa priklonilo k názoru, ze internetové zoznamky sú vhodné pre vyhľadávanie skôr priateľských vzťahov a to najmä pre dopisovanie (70 %), ďalej pre šport, koníčky, zábavu a pod. (68 %). Pre spoločné cestovanie sa vyjadrilo 38 % respondentov. Čo sa týka partnerstiev, lások, flirtovania či sexu, najviac (59 %) respondentov uviedlo, že sú internetové zoznamky vhodné na nadviazanie nezáväzného vzťahu a pre flirtovanie, viac ako tretina (38 %) uviedla, že sú vhodné pre vyhľadanie vážneho vzťahu. Ženy sa viac prikláňajú k názoru, že internetová zoznamka je vhodná pre vyhľadávanie práve priateľských vzťahov, naopak muži si skôr viac ako ženy myslia, že je vhodná pre nadväzovanie partnerských vzťahov – nezáväzných aj vážnych. Najväčší názorový rozdiel v prospech silnejšieho pohlavia (+21 %) je ohľadne vhodnosti internetovej zoznamky pre nadväzovanie vzťahov založených na sexe a erotike.

Na priamu otázku, či je možné nájsť na internetovej zoznamke životného partnera, odpovedalo 64 % „áno“ (28 % „určite áno“, 36 % „skôr áno“). Negatívnejší sú v tejto odpovedi mladí (15-24 rokov), kde sa 45 % z nich priklonilo k odpovedi „nie“. Dalo by sa to však vysvetliť tým, že otázka vážneho zoznamovania vzhľadom k veku pre nich ešte nie je natoľko aktuálna.

ZDROJ: e-omnibus MEDIARESEARCH, jún 2008

Uvedené dáta boli zistené v rámci prieskumu e-omnibus – výskumného produktu Mediaresearch. Dotazovanie prebieha online metódou prostredníctvom špeciálnej www aplikácie na vybranej vzorke respondentov z e-panelu Mediaresearch, ktorý obsahuje cca 5 000 respondentov a ktorý je profesionálne rekrutovaný a spravovaný.

Zdroj: Mediaresearch ČR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 19:41