Aj to jeden z výsledkov 2.+3. kvartálu 2008 prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI), ktorý v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International realizuje prieskumná spoločnosť Median SK.
Zber dát bol uskutočnený v termíne od 31. marca 2008 do 14. augusta 2008. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4 063 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti 1.+2. kvartálu (7.1.2008 - 22.6.2008) ostala na rovnakej úrovni a predstavuje ju 45 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ vychádzame z premennej „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 83% populácie. Celoštátne denníky v druhom a treťom štvrťroku 2008 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 26 %, ktoré predstavujú viac ako 1,1 mil. čitateľov. Druhý v poradí je denník SME s 9 %. Čítanosť denníka Plus jeden deň je na tretej pozícii rovnako s 9 %. Nasleduje denník Pravda tiež s 9 %, Šport a Korzár s čítanosťou 4 % a Hospodárske noviny s 3 % populácie vo veku 14 - 79 rokov.
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje údaj 55 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú „ostatné“ vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne klesla o dve percentá oproti 1.+2. kvartálu 2008.
Týždenník Plus 7 dní dosiahol 16 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 12 % a prvú trojicu uzatvára Markíza (časopis) s 9 %. Nový čas pre ženy sa umiestnil na štvrtom mieste rovnako s 9 %, na piatom Báječná žena s 8 % a na šiestom Eurotelevízia so 6 %. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so 4 %.
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 15 % populácie vo veku 14 - 79 rokov. Je to jednopercentný pokles oproti 1.+2. kvartálu 2008. Najčítanejším titulom je TV max so 4 %. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol 3 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram tiež s 3 %. 1 % dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, Autoburza a TV Svet.
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
Celková čítanosť mesačníkov v 2. a 3. kvartáli 2008 zaznamenala 51 %, čo je pokles o jedno percento oproti 1. polroku 2008. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s 10 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie rovnako s 10 % a za ním EMMA s 9 %. Mesačník Záhradkár dosiahol rovnako 9 %. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so 6 %. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie tiež so 6 % a na siedmom Môj dom so 4 %.
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 71 %. Poradie otvára Rádio Expres s 23 %, ďalej Rádio Slovensko s 18 %, nasleduje Fun Rádio s 13 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné Melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Okey so 7%. Na šiestom mieste je rádio Regina so 6 % a siedma priečka patrí Rádiu Viva so 4 %.
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
V 2. a 3. kvartáli 2008 dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledovné výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 27 % podielom na trhu, Rádio Slovensko má 18 % a so 16 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun Rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné Melódie s 8 % a na piatom Rádio Okey so 7 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina so 6 % a siedme Rádio Viva tiež so 6 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12 % z trhu.
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 88 %. Televíziu v druhom a treťom štvrťroku 2008 celkovo sledovalo skoro 4 mil. divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 62 %. Sledovanosť na úrovni 31 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 28 %. Nasleduje Dvojka so 6 %, TA3, Prima TV a NOVA rovnako so 4 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú RTL KLUB s 3 %, ČT1 s 2 % a TV2 s 1 % sledovanosťou.
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 2. a 3. kvartál 2008 je nasledovné: Na prvom mieste so 49 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 18 % a za ňou sa s 15 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje Dvojka s 3 % a slovenskú päticu uzatvára TA3 s 1 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 14 %, z toho najvyššie hodnoty dosahuje nasledujúcich päť staníc: Prima TV (3 %), NOVA (2 %), RTL KLUB (2 %), TV2 (1 %) a Magyar TV1 (1 %).
Zdroj: MEDIAN SK, MML - TGI, 2.+3./2008
Parametre prieskumu Market & Media & Lifestyle - TGI
Termín opytovania: 31.03.2008 - 14.09.2008
Výberový súbor: populácia SR vo veku 14 - 79 rokov
Veľkosť výberovej vzorky: 4 063 respondentov
Metóda prieskumu: - časť Media
- osobné rozhovory
(metóda „face-to-face“)
- časť Market a Lifestyle
- samostatné vyplnenie respondentom
(metóda „self-complete“)
Výber respondentov: kvótny
Hodnoty v grafoch sú uvádzané v desatinných číslach.
Hodnoty v texte sú zaokrúhľované podľa matematických pravidiel na celé %.
Zdroj: Median SK

