Fun rádio od 2. februára 2009 komunikuje prostredníctvom novej reklamnej kampane „Fun rádio Biznis“, ktorá sa zameriava na zadávateľov reklamy. Hlavným posolstvom kampane je „Zarábajte viac vďaka účinnej reklame vo Fun rádiu“.
Ide o špeciálny projekt Fun rádia, ktorý zahŕňa vytvorenie internetovej stránky vyhovortesanakrizu.sk, prostredníctvom ktorej reaguje na aktuálnu ekonomickú situáciu. Hlavným cieľom kampane je však zvýšiť záujem o reklamu v éteri Fun rádia.
V dôsledku hospodárskej krízy sú zadávatelia aj na Slovensku opatrnejší pri investovaní financií do médií, krátia svoje rozpočty a minimalizujú komunikáciu navonok. Stránka vyhovortesanakrizu.sk, ktorú vytvorilo Fun rádio ako súčasť svojej kampane, predstavuje tzv. antikampaň na krízu a vysvetľuje potenciálnym klientom Fun rádia, prečo by napriek kríze mali kupovať reklamný priestor vo Fun rádiu. „Stránka ponúka dve možnosti: tipy ako sa vyhovoriť sa na krízu alebo naopak krízu ignorovať a investovať do reklamy vo Fun rádiu,“ vysvetľuje Miriam Kittler, riaditeľka obchodu Fun rádia.
„Napriek tomu, že sa dnes často firmy vyhovárajú na krízu, vo Fun rádiu krízu nepociťujeme, zaznamenávame nárast reklamy a nárast záujmu o reklamu vo Fun rádiu zo strany klientov,“ hovorí Kittler.
Štruktúru stránky tvoria napríklad sekcie ako „Tipy na výhovorky“, „Synonymá“, „Podporné argumenty“. Tieto sekcie predstavujú akúsi podporu, ktorá rešpektuje aktuálnu situáciu na trhu. Na druhej strane sekcia „Alebo Fun rádio - účinná reklama namiesto výhovoriek“ vysvetľuje, že reklama v čase krízy dokáže byť účinná. Obchodné oddelenie na stránke avizuje: „Buď sa vyhovoríte na krízu, alebo bude vaša reklama jednoducho prinášať zisk. Staňte sa klientom Fun rádia a my vám namiesto výhovoriek ponúkneme účinnú reklamu.“
„V našej B2B reklamnej kampani chceme vyzdvihnúť konkurenčnú výhodu nášho rádia a jednoznačne ho odlíšiť od ponuky konkurencie. Našim potenciálnym zákazníkom komunikujeme pádne argumenty, prečo sa im oplatí realizovať svoje reklamné kampane vo Fun rádiu. Pre zadávateľov reklamy je v súčasnosti viac ako dôležité, orientovať sa iba na takých mediálnych partnerov, ktorí reálne pomáhajú napĺňať ich obchodné ciele. Fun rádio je taký biznis partner,“ uvádza ďalej Fun rádio.
Kampaň má tiež pomocou argumentov Fun rádia zmeniť zaužívaný stereotyp vnímania Fun rádia niektorými zadávateľmi reklamy, ktorí považujú Fun rádio za tínejdžerské rádio. „To však už nie je pravda, pretože Fun rádio je najpočúvanejšíe rádio vo vekovej skupine 14-27 rokov. Zároveň máme najpočúvanejšiu rannú rozhlasovú reláciu medzi 14-34 ročnými obyvateľmi SR,“ argumentuje Kittler.
Ďalším a veľmi dôležitým argumentom pre nasadenie reklamy vo Fun rádiu je podľa jeho obchodného oddelenia kvalita, bonitnosť a výrazná spotrebiteľská orientácia jeho poslucháčov. „Takúto kvalitnú cieľovú skupinu a v takom rozsahu neponúka žiadne iné rádio na Slovensku. To je jeden z hlavných dôvodov, prečo je reklama vo vysielaní Fun rádia účinná a prečo môže našim zákazníkom reálne prinášať zisk,“ dodáva Kittler.
Fun rádio informovalo, že všetky argumenty v kampani sú podložené prieskumami ako MML-TGI od MEDIANu, alebo GfK Navigator.
Reklamná kampaň „Fun rádio biznis“ prebieha v tlači, rozhlase, na internete a pomocou direct marketingu.
Vizuálna a kreatívna stránka kampane je dielom reklamnej agentúry Istropolitana Ogilvy. Rozhlasové spoty vo svojej internej produkcii realizovalo Fun rádio.
Vypočujte si rozhlasové spoty kampane: Banka, Manažér železníc, Podnikateľ
Screenshot stránky vyhovortesanakrizu.sk
Zdroj: Valéria Polakovičová, Stratégie

