Aj to jeden z výsledkov 3.+4. kvartálu 2008 prieskumu Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI), ktorý v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International realizuje prieskumná spoločnosť Median SK. Prieskum monitoruje okrem sledovanosti médií (printy, rádiá a TV) aj spotrebné správanie a životný štýl.
Zber dát bol uskutočnený v termíne od 23. júna 2008 do 7. decembra 2008. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4 260 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti 2.+3. kvartálu (31. marca 2008 - 14. augusta 2008) ostala na rovnakej úrovni a predstavuje ju 45 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ vychádzame z premennej „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 82 % populácie.
Celoštátne denníky v druhom polroku 2008 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 26 %, ktoré predstavujú viac ako 1,1 mil. čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň s 9 %. Čítanosť denníka Sme je na tretej pozícii s 8 %. Nasleduje denník Pravda tiež s 8 %, Korzár a Šport s čítanosťou 4 % a Hospodárske noviny s 3 % populácie vo veku 14 - 79 rokov.
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje údaj 54 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú „ostatné“ vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne klesla o jedno percento oproti 2.+3. kvartálu 2008.
Týždenník Plus 7 dní dosiahol 15 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 13 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 10 %. Markíza (časopis) sa umiestnil na štvrtom mieste rovnako s 10 %, na piatom Báječná žena s 8 % a na šiestom Eurotelevízia so 6 %. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so 4 %.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 16 % populácie vo veku 14 - 79 rokov. Je to jednopercentný nárast oproti 2.+3. kvartálu 2008.
Najčítanejším titulom je TV max so 4 %. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol 3 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Teleprogram tiež s 3 %. 1 % dosiahli dvojtýždenníky Relax, Žena a život, Autoburza a TV Svet.
Celková čítanosť mesačníkov v druhom polroku 2008 zaznamenala 52 %, čo je nárast o jedno percento oproti 2.+3. kvartálu 2008.
Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Eva s 10 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Zdravie rovnako s 10 % a za ním EMMA tiež 10 %. Mesačník Záhradkár dosiahol 8 %. Prvú päticu uzatvára mesačník Rebecca so 6 %. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie s 5 % a na siedmom Maxikrížovky so 4 %.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 70 %.
Poradie otvára Rádio Expres s 22 %, ďalej Rádio Slovensko so 17 %, nasleduje Fun rádio s 13 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadilo Rádio Regina so 7 %. Na šiestom mieste je Rádio Okey rovnako so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Viva so 4 %.
V 3. a 4. kvartáli 2008 dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledovné výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 26 % podielom na trhu, Rádio Slovensko má 18 % a so 16 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 8 % a na piatom Rádio Regina rovnako s 8 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Okey so 7 % a siedme Rádio Viva s 5 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11 % z trhu.
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 87 %. Televíziu v druhom polroku 2008 celkovo sledovalo skoro 4 mil. divákov.
Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 62 %. Sledovanosť na úrovni 32 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 26 %. Nasleduje TA3, Dvojka a NOVA so 4 % a Prima TV s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú RTL KLUB s 2 %, ČT1 s 2 % a Magyar TV 1 s 1 % sledovanosťou.
Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 3. a 4. kvartál 2008 je nasledovné: Na prvom mieste s 52 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 19 % a za ňou sa s 15 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje Dvojka s 1 % a slovenskú päticu uzatvára TA3 tiež s 1 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 11 %, z toho najvyššie hodnoty dosahuje nasledujúcich päť staníc: NOVA (2 %), Prima TV (2 %), RTL KLUB (1 %), Magyar TV1 (1 %) a TV2 (1 %).
Zdroj: Median SK

