StoryEditor

Praktická Slovenka namiesto Modernej Dorky

06.04.2009, 00:00

Praktická Slovenka je od apríla novým titulom vydavateľstva Star production, ktoré dúfa, že získa lepšie výsledky v predaji ako Moderná Dorka.

Obsah je tvorený zo štyroch redakčných pilierov „Sezóna“ ( aktuálne rady prispôsobené časovému obdobiu či sviatkom), „Praktický domov“ ( rubrika zameraná na domácnosť), „Praktická Slovenka“ ( rubrika venujúca sa kráse a životnému štýlu čitateľky) a „Praktická kuchyňa“ ( rubrika o receptoch, stravovacích návykoch, nápadoch na prestieranie).

Cieľovou skupinou „Praktickej Slovenky“ sú ženy vo veku od 25 do 45 rokov, „matky, ktorým záleží na rodine a jej domove,“ dopĺňa Michal Hošták, marketingový riaditeľ Star production. Tlačený náklad nového titulu je 20.000 kusov a predajná cena 1,26 EUR/38 Sk. Šéfredaktorkou Praktickej Slovenky je Iveta Sidorová, ktorá predtým pôsobila ako redaktorka týždenníka Slovenka.

“K tomuto kroku nás prinútil stále sa znižujúci predaný náklad Modernej Dorky. Z prieskumu sme zistili, že i pri maximálnej kvalite obsahu budú čitatelia názov Dorka vnímať ako časopis o štrikovaní a háčkovaní, ktorý čítali ešte ich babičky či mamičky. Zmena vnímania značky by stála značne investície a preto sme sa rozhodli pre brand line extension a vytvorili sestru Slovenky, novy časopis s kvalitným obsahom - Praktická Slovenka,“ vysvetľuje Hošták.

Praktickú Slovensku aktuálne komunikuje promo v týždenníku Slovenka a tiež televízny a rozhlasový spot, ktorý vytvorila produkčná agentúra Oreo. „Predaj sme podporili ešte darčekom pribaleným ku každému výtlačku - pílingovou špongiou,“ dopĺňa Hošták.

Titul Dorka o móde s podtitulom "Dobré rady každému" vznikla v roku 1966 vo vydavateľstve Živena. Od roku 2006 Dorku vydávalo Star Production (predtým Živena), ktorá titul po zlúčení so Starpressom a mediálnou agentúrou media2 v apríli 2007 premenovala na Modernú Dorku. V roku 2008 predstavoval priemerný predaný náklad Modernej Dorky 11 002 výtlačkov (Zdroj ABC SR, 2008, 2009).

 

Zdroj: Valéria Polakovičová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. december 2025 20:38