StoryEditor

TV JOJ: Zníženie cenníkových cien reklamy neznamená zníženie ceny za reklamu

19.03.2009, 23:00

Niektoré médiá v uplynulých dňoch skresľujúco informovali o tvorbe cien televíznej reklamy a týmto nesprávnym interpretovaním dát zavádzali klientov a poškodzovali televízie.

 

TV JOJ a TV Markíza sa dohodli na znížení cenníkového CPP (= cena za ratingový bod) počas celého roka, teda nielen v januári. Pokiaľ ide o TV JOJ, znamená to v porovnaní s minulým rokom pokles o 45 %. „Rozhodnutie sme urobili koncom októbra minulého roka a jeho cieľom bolo sprehľadniť a predovšetkým zreálniť monitoring výdavkov do televíznej reklamy,“ povedal obchodný riaditeľ TV JOJ Martin Heržo.

V minulosti televízie poskytovali výraznejšie zľavy z cenníkových pasiem a to spôsobovalo vo vyhodnocovaní monitoringu čísla, ktoré do veľkej miery nekorešpondovali s realitou. „Zníženie cenníkových cien v žiadnom prípade neznamená zníženie reálnej ceny za reklamu, skôr naopak,“ uviedol situáciu na pravú mieru Heržo.

„Ceny za reklamu v januári zodpovedajú sezónnosti a s decembrom, ktorý predstavuje pre obchod hlavnú sezónu, ho nemožno porovnávať. V televízii JOJ vzrástla cena reklamy priemerne o 10 percent, medziročný pokles tržieb predstavuje 12 percent,“ uzavrel Heržo.

Zdroj: TV JOJ

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 20:04