Aj keď väčšina stávkujúcich podáva svoje stávky pri okienku v stávkovej kancelárii, čoraz obľúbenejším sa stáva aj stávkovanie cez internet. Zaujímavým zistením je, že až 23 percent užívateľov internetu už niekedy podalo stávku cez internet.
Možnosť online stávkovania je tiež druhým najčastejšie spomínaným dôvodom, podľa ktorého si stávkujúci vyberajú stávkovú kanceláriu. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval koncom januára 2009 na vzorke 534 respondentov a je reprezentatívny na internetovej populácii 15 až 60 rokov.
Asi tretina internetovej populácie si zvykne podať aspoň raz za mesiac stávku v niektorej zo stávkových kancelárii. Internetové stávkovanie je atraktívne pre približne polovicu stávkujúcich nadšencov, pričom aktívne ho využíva vyše pätina stávkujúcich užívateľov internetu.
Zástancovia stávkovania si najčastejšie vyberajú stávkovú spoločnosť podľa blízkosti pobočky. Druhým najčastejším dôvodom výberu je možnosť podávania stávok online formou a do tretice je to prehľadnosť webstránky. Medzi ďalšími kritériami výberu je aj to, či stávková kancelária poskytuje viac možností pre stávkovanie, vyššie kurzy stávok alebo nižší manipulačný poplatok.
Množstvo ľudí je v súčasnosti nútených vzdať sa, alebo obmedziť tento druh zábavy. Z prieskumu vyplynulo, že finančná kríza obmedzila v stávkovaní približne 40% ľudí, ktorí stávkujú.
Medzi opýtanými sa našli aj striktní odporcovia stávkovania o peniaze, ktorí nestávkujú vôbec a je ich 28 percent. Podľa nich sú to zbytočne vyhodené peniaze, ktoré sa dajú využiť aj užitočnejšie.
Staviť sa s niekým o niečo je na Slovensku celkovo veľmi populárne. Ľudia sa zväčša zvyknú staviť len tak, pričom nejde o žiadnu výhru, avšak štvrtina užívateľov internetu sa už niekedy stavila s kamarátmi o peniaze a asi pätina sa stavila o peniaze v kartách. V kasíne si už niekedy „zastávkovala“ necelá desatina a na dostihoch 4 percentá ľudí. Iba 4 percent z online populácie sa ešte nikdy o nič nestavilo.
Zdroj: GfK Slovakia

