Na Slovensku sa v prvej polovici tohto roka v dôsledku požitia alkoholu u vodičov stalo 1442 dopravných nehôd. Pri týchto nehodách sa zranilo 626 ľudí a 14 osôb zahynulo. Na tento alarmujúci stav reaguje aj celoslovenská kampaň Promile info.
Jej organizátori chcú upozorniť vodičov, aby sa správali pred jazdou autom zodpovedne a nesadali si za volant pod vplyvom alkoholu. Záštitu nad kampaňou prevzal minister dopravy Ľubomír Vážny. Promile info je osvetovým a vzdelávacím projektom, ktorý je súčasťou stratégie prevencie zneužívania alkoholu v krajinách EÚ. Hlavným partnerom kampane je spoločnosť Pivovary Topvar, a.s., ktorá tento program iniciovala, organizátorom kampane je občianske združenie Prima a spoluorganizátorom Ministerstvo dopravy SR.
Každý bude mať možnosť otestovať sa pred cestou autom a to buď prostredníctvom SMS, web stránky www.promile.sk alebo wapu. Barbora Kuchárová, OZ Prima: „Vodič v predpísanej forme zadá svoj vek, váhu, množstvo a druh alkoholu, ktorý vypil. Obratom mu príde odpoveď, v ktorej sa dozvie, koľko promile alkoholu má v krvi a hlavne, kedy je na nule, teda kedy si môže opäť bezpečne sadnúť za volant. Veríme, že týmto spôsobom navedieme šoférov, aby sa správali zodpovedne a tým pomôžeme znížiť štatistiky nehodovosti u nás. Jedinečnosť tejto kampane je aj v tom, že peniaze vyzbierané z SMS budú v budúcnosti využité na ďalšie projekty podobného charakteru.“
Promile info nie je prvým projektom tohto charakteru. V minulom roku Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a spoločnosť Pivovary Topvar, a.s. spolupracovali na kampani „Keď piješ, neotváraj auto“. Drahomíra Mandíková, Pivovary Topvar, a.s.: „Promile info je ďalšia kampaň, na ktorej participujeme a určite nie je posledná. Naša spoločnosť je lídrom v oblasti zodpovedného podnikania. Našou snahou je dať vodičovi do ruky nástroj, s ktorým sa zžije a kedykoľvek, keď bude mať pochybnosti ho automaticky využije na zistenie hladiny alkoholu v jeho krvi.“
Kampaň bude pokračovať v lete na letných festivaloch.
Zdroj: Media One

