Ľudia sa snažia nakupovať výhodnejšie, sú senzibilnejší na ceny a intenzívnejšie si všímajú rôzne akcie a zľavy, ktoré obchodníci ponúkajú. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval začiatkom apríla na vzorke 500 respondentov.
Aj napriek zisteniu, že Slováci v prevažnej miere nešetria ani v čase hospodárskej krízy na jedle a na potravinách a usilujú sa udržať si doterajší štandard, až 54 percent respondentov sa vyslovilo, že sa snaží viac kontrolovať svoje výdavky na stravovanie, teda peniaze, ktoré takpovediac „prejedia“. Prevažná väčšina slovenských nakupujúcich si intenzívnejšie všíma a využíva rôzne ponúkané akcie a zľavy a tiež sa snaží kupovať výhodne a lacnejšie. Slováci sa snažia neplytvať s potravinami a prevažná väčšina respondentov sa snaží nakupovať len to, čo členovia domácnosti naozaj skonzumujú. To je zrejme najväčší fenomén v rámci spotrebiteľského správania sa. So snahou mať rodinný rozpočet pod kontrolou, si skoro každý druhý nakupujúci nákupy potravín starostlivo plánuje dopredu. Každý druhý človek si tiež zvykne priebežne počas nákupu rátať, koľko ho už nákup v košíku stojí. Tieto trendy pri nakupovaní potravín pritom o niečo častejšie badať u žien.
Vyše polovica Slovákov sa tiež priznala, že obmedzila stravovanie v reštauráciách, jedálňach a iných stravovacích zariadeniach. Prevažná väčšina ľudí sa snaží stravovať viac doma ako vonku. Tiež necelá polovica ľudí, častejšie ženy, preferujú varenie chutných lacnejších a cenovo menej náročných jedál. Vo všeobecnosti však platí, že ľudia na Slovensku sa snažia hľadať možnosti šetrenia predovšetkým v iných oblastiach ako pri jedle a potravinách.
Zdroj: GfK Slovakia

