StoryEditor

Videá z microsite Somreporter.sk aj v TV Novinách Markízy

20.07.2009, 00:00

Televízia nový online projekt buduje ako občianský servis, kde multimediálne zdatní užívatelia môžu participovať na spoluvytváraní kontentu spravodajstva.

Somreporter.sk je adaptáciou modelu občianskej publicistiky, ktorá sa stáva čoraz populárnejšou formou interakcie s užívateľmi v rôznych médiách na celom svete. Keďže slovenskí užívatelia každodenne používajú zariadenia (mobilné telefóny, fotoaparáty, PC) , umožňujúce rýchly záznam resp. manipuláciu s rôznym multimediálnym obsahom, chceme im týmto poskytnúť možnosť veľmi jednoducho a rýchlo informovať o dianí v ich bezprostrednej blízkosti,“ hovorí Ondrej Geče, riaditeľ internetových projektov v TV Markíza.

Markíza sprevádzkovala stránku ešte v júni tohto roka. „Cieľom bolo našim užívateľom predstaviť túto novinku ešte pred letnými prázdninami a zároveň sme chceli zabezpečiť indexovanie vyhľadávačmi,” dodáva Geče. Kampaň, ktorá je úzko spojená so spravodajstvom TV Markíza, začala koncom júna.

Užívatelia portálu somreporter.sk a diváci môžu zaujímavé postrehy zasielať formou SMS, obrazových a textových MMS až po videá vo forme MMS priamo z mobilného telefónu na číslo 0915 100 100.
Na zaslanie príspevku môžu využiť aj formulár umiestnený na stránke.

A ako hodnotí Geče doterajšiu úspešnosť projektu somreporter.sk? „Počet príspevkov, ktoré sme dostali, je zatiaľ uspokojivý, hoci ich množstvo silne kolíše v závislosti od udalostí, ktoré sa v danom období odohrávajú. Projektom sme vytvorili možnosť zapojiť do diania na Slovensku aj ľudí z okrajových regionov, ktorí ju využívajú snáď najviac. Taktiež nám posielajú rôzne tipy na konkrétne témy, ktorým sa následne detailnejšie venujú naši spravodajci. Treba však priznať, že sa nájdu aj príspevky menšej výpovednej hodnoty, preto na jeseň chystáme sériu inštruktážnych videí, prostedníctvom ktorých užívateľom pomôžeme prekonať obavy z náročnosti vytvárania krátkych príspevkov,” dodáva.

Slovenské televízie už niekoľko rokov intenzívne využívajú aktivitu divákov, ktorí neváhajú zavolať či zamailovať do redakcií spravodajstiev a podeliť sa o dojmy z rôznych udalostí. A to v rôznych formách – od priamych svedectiev až po audio a audiovizuálne nahrávky dôležitých udalostí.

Markíza sa tento záujem a schopnosti divákov rozhodla pretaviť do samostatného projektu. Úspešným príkladom podobnej občianskej platformy v zahraničí je iReport.com spravodajskej CNN.

Zdroj: Valéria Polakovičová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. december 2025 14:41