To sú ústredné zistenia kvartálu 1.+2./2010 prieskumu sledovanosti - Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI). Konkrétnejšie výsledky prinášame v tele správy.
Median SK prieskum MML-TGI realizuje v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International. Zber dát bol uskutočnený v termíne od 4. januára do 20. júna 2010. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4 389 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Čítanosť podľa printových mediatypov
Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s 4.+1. kvartálom 2010 (14.09.2009 – 28.03.2010) klesla o dve percentá a predstavuje ju 41 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ vychádzame z premennej „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 79 % populácie.
Celoštátne denníky v 1. a 2. kvartáli 2010 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 23 %, ktoré predstavujú viac ako 1 mil. čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň so 7 %. Čítanosť denníka Pravda je tiež na úrovni 7 %. Nasleduje denník SME tiež so 7 %, Šport s čítanosťou 4 %, Korzár s 3 % a Hospodárske noviny s 3 %. Ďalej nasledujú Új Szó s 2 % a Avízo tiež s 2 % populácie vo veku 14 - 79 rokov.
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje údaj 46 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú „ostatné“ vydanie niektorého z Medianom monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne klesla o štyri percentá oproti 4.+1. kvartálu 2010. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 13 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 11 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 9 %. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste s 8 %, na piatom časopis Markíza so 6 % a na šiestom Eurotelevízia tiež so 6 %. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so 4 %.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 12 % populácie vo veku 14 - 79. Je to dvojpercentný pokles oproti 4.+1. kvartálu 2010. Najčítanejším titulom je Tele plus s 3 %. Dvojtýždenník TV max dosiahol rovnako 3 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Stop s 1 %. Po 1 % dosiahli aj dvojtýždenníky Relax, Autoburza, Žena a život a TV Svet.
Celková čítanosť mesačníkov v 1. a 2. kvartáli 2009 zaznamenala 50 %, čo je trojpercentný pokles v porovnaní so 4.+1. kvartálom 20010. Poradie mesačníkov v prvej desiatke je nasledovné: 1. Zdravie (9 %), 2. Eva (9 %), 3. Záhradkár (8 %), 4. EMMA (8 %), 5. Auto motor a šport (5 %), 6. Auto Magazín (5 %) a na siedmom mieste Pekné bývanie (5 %).
Počúvanosť a podiel rozhlasových staníc na trhu
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 72 %. Poradie otvára Rádio Expres s 21 %, ďalej Rádio Slovensko s 17 %, nasleduje Fun rádio so 14 %. So 7 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné Melódie a piatu priečku obsadila sieť regionálnych rozhlasových staníc RadioNet (7 %). Na šiestom mieste je Rádio Regina tiež so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Európa 2 rovnako so 6 %.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ predstavuje 93 %. Poradie otvára Rádio Expres s 36 %, ďalej Rádio Slovensko s 30 %, nasleduje Fun rádio so 26 %. So 18 % sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RadioNet a piatu priečku obsadili Jemné Melódie tiež so 16 %. Na štvrtom mieste je Rádio Regina s 14 % a siedma priečka patrí Rádiu Európa 2 s 11 %.
V 1. + 2. kvartáli 2009 dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledujúce výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 25 % podielom na trhu, Rádio Slovensko má 21 % a so 14 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnila rozhlasová sieť RadioNet s 8 % a na piatom mieste Jemné Melódie so 7 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina tiež so 7 % a siedme Rádio Európa 2 rovnako so 7 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11 % z trhu.
Sledovanosť a podiel na trhu TV staníc
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 90 %. Televíziu v 1.+2.kvartáli celkovo sledovali skoro 4. mil. divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 59 %, sledovanosť na úrovni 38 % zasznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila verejnoprávna Jednotka STV s 25 %. Nasleduje TA3 s 5 %, Dvojka a tv DOMA s 3 %, Nova a TV JOJ Plus s 2 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc podľa výsledkov prieskumu MML-TGI uzatvárajú Prima TV a ČT1 s 2 % sledovanosťou.
Poradie jednotlivých televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 1.+2. kvartál 2009 je nasledujúce: Na prvom mieste so 45 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 25 % a za ňou sa s 15 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TA3 s 2 %, tv DOMA s 2 %, Dvojka s 1 % a slovenskú sedmičku uzatvára TV JOJ Plus s 1 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 11 %, z tohto najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice: Nova (2 %), RTL Klub (1 %), Prima (1 %) a Magyar TV 1 (1 %).
Zdroj: Median SK

