Tesco prichádza s verejným prísľubom - v rade pri pokladni budú čakať len dvaja zákazníci. Ak príde tretí, obchod urobí všetko preto, aby sa otvorila ďalšia pokladňa.
U nás v rade nečakáte – tak sa volá nová služba pre zákazníkov, ktorú spustila spoločnosť Tesco na Slovensku vo všetkých svojich obchodoch. Cieľom novej služby je poskytnúť zákazníkom čo najrýchlejší servis pri pokladniach a tak dosiahnuť ich spokojnosť a lojalitu.
„Ak budú v rade pri pokladni stáť dvaja zákazníci s vozíkom alebo košíkom a príde k pokladni tretí, obchod urobí všetko preto, aby bola otvorená ďalšia pokladňa. Je to verejný prísľub spoločnosti Tesco na Slovensku, prísľub, ktorý sme pripravení dodržať, aby sme zákazníkom šetrili čas a zvýšili ich spokojnosť,“ hovorí Natália Šebíková, manažérka služieb zákazníkom Tesco Stores SR a dopĺňa,“ prísľub samozrejme neplatí,ak sú už všetky pokladne v obchode otvorené.“
Podľa prieskumov spoločnosti Tesco je zrejmé, že pre zákazníkov je stále dôležitejšia dĺžka času, ktorú pobudnú počas nákupov v obchode, konkrétne dĺžka radu pri pokladni. Preto sa Tesco rozhodlo mať vplyv na tento podstatný faktor, ktorý rozhoduje o tom, či je zákazník pri nakupovaní v danom obchode spokojný alebo nie.
Ako chce Tesco dosiahnuť túto službu pre zákazníkov? „Predovšetkým zvýšením produktivity, zrýchlením servisu pri pokladni, ale aj dokonalejším interným plánovaním zamestnaneckých služieb vo vzťahu k návštevnosti zákazníkov a taktiež väčšou univerzálnosťou v zručnostiach zamestnancov. Každý zamestnanec v obchode prešiel školením a vie správne blokovať. Ak teda vznikne potreba otvoriť novú pokladňu, je pripravený pracovať tam. Významnú rolu bude zohrávať osoba koordinátorky pokladničnej zóny, ktorá musí nepretržite sledovať a usmerňovať pokladničnú zónu. Počítame tiež s tým, že v najviac vyťažených obchodoch budú v prevádzke všetky pokladne“, vysvetľuje Natália Šebíková.
Tesco na Slovensku nie je prvou Tesco spoločnosťou, ktorá pristúpila k uvedeniu tejto služby. Napríklad vo Veľkej Británii funguje už niekoľko rokov a veľmi úspešne. Vlani táto služba bola spustená aj v susednom Česku.
„Výsledky za prvé dva týždne sú úžasné, obchody sa naozaj snažia a pozornosť celého tímu je sústredená na pokladničnú zónu. Rady sa všade významne skrátili a priniesli zákazníkom veľké uspokojenie“, uzatvára manažérka služieb zákazníkom Natália Šebíková.
Zdroj: Tesco

