„Pohoda za mestom“ je program, ktorého pilotný ročník vyhlásila Nadácia Ekopolis so spoločnosťou Heineken Slovensko. Jeho cieľom je podporiť komunitný život súčasne s obnovou a oživením rekreačných priestorov v zázemí väčších miest.
Východiskom programu je myšlienka, že prírodné lokality a rekreačné areály v zázemiach miest sú dôležitým prvkom pre kvalitu života jeho obyvateľov. Pri úpravách a obnove týchto miest je nutné brať do úvahy viacero aspektov. Nezanedbateľné je tiež zapojenie verejnosti do plánovania a vytvárania priestorov.
„Cieľom programu Pohoda za mestom je ponúknuť bezpečné, zdravé a príjemné miesta na trávenie voľného času a šport pre rôzne skupiny užívateľov, vytvárať priestor pre ich stretnutia a sociálne kontakty. Rovnako dôležité je aj vytváranie partnerstiev samospráv a obyvateľov miest tak, aby mohla byť v budúcnosti zabezpečená starostlivosť o rekreačné zázemie a v spolupráci boli realizované prípadné ďalšie aktivity v prospech mesta a jeho obyvateľov,“ povedal Peter Medveď, riaditeľ Nadácie Ekopolis.
„Spoločnosť Heineken Slovensko sa dlhodobo angažuje v aktivitách spoločenskej zodpovednosti. Veríme, že sa nám vďaka nej podarí priniesť do našich veľkých miest skutočnú pohodu v podobe vynovených alebo úplne nových miest pre oddych, šport a rekreáciu," povedala Hana Šimková, manažérka pre korporátne vzťahy Heineken Slovensko.
O podporu sa môžu uchádzať mimovládne organizácie, školy a športové kluby. Vyčlenených je spolu 27 000 €, pričom maximálna výška grantu je 6 000 €. „Podpora môže byť smerovaná do vytvárania a obnovy priestorov pre relax a športové aktivity, osadenie rôznych atraktivít oživujúcich priestor, ale aj zorganizovanie zaujímavého podujatia oživujúceho priestor a komunitné vzťahy,“ spresnila Martina Paulíková, programová manažérka Nadácie Ekopolis.
Uzávierka prijímania žiadostí je 6. decembra 2010.
Zdroj: Heineken Slovensko

