Slovensko bude prvou krajinou, kde banka tento rok predstaví svoje služby. Jej PR agentúrou je Dynamic Relations 2000.
Novovzniknutá direct banka skupiny Raiffeisen International Bank-Holding AG, bude na trhoch strednej a východnej Európy pôsobiť pod menom Zuno Bank.
"Zuno Bank je posledným prírastkom do bankovej siete skupiny Raiffeisen International. Klientom ponúkne nový a moderný pohľad na bankovníctvo. Tento zámer sa premietol do mena banky, ako aj do jej vizuálnej identity, ktorú predstavíme tento rok pri spustení zastúpenia na Slovensku," povedal Herbert Stepic, CEO Raiffeisen International. Hoci je Zuno Bank AG oficiálnym menom novej banky, so svojimi klientmi bude komunikovať pod značkou Zuno.
Vytvorenie novej značky v bankovom sektore je ojedinelým projektom posledných rokov v regióne strednej a východnej Európy. "Keďže išlo o náročnú úlohu, rozhodli sme sa spolupracovať s odborníkmi na branding z celosvetovo uznávanej britskej agentúry The Brand Union. Chceli sme krátke, nekonvenčné a jasne odlíšiteľné meno banky – meno, ktoré sa ľahko pamätá a je po jazykovej i kultúrnej stránke aplikovateľné na všetkých trhoch strednej a východnej Európy. Zároveň sme hľadali meno, ktoré si ľudia na webe ľahko a rýchlo osvoja, keďže práve internet bude domovom Zuno," uviedol András Hámori, CEO Zuno Bank. Terry Tyrrell, CEO agentúry The Brand Union, vyhlásil: "Bolo vzrušujúce vytvárať novú značku, ktorá je jedinečná a zapamätateľná v celom regióne strednej a východnej Európy. Zuno je jednoduché, zároveň však svieže meno, so špecifickým charakterom, ktorý ho jasne odlíši od konkurencie."
Nová banka sa chce zamerať predovšetkým na ľudí, ktorí pri kontakte s bankou využívajú primárne internet. Cieľovou skupinou sú tak prevažne mladí, vzdelaní ľudia žijúci v mestách, ktorí zväčša nenavštevujú tradičné bankové pobočky. Sú moderní, aktívni a schopní a odhodlaní šetriť.
"Takíto ľudia požadujú neustále sa zlepšujúce užívateľské prostredie online služieb. Veríme, že vzhľad a užívateľské prostredie našej webovej stránky a online bankingu nás jasne odlíšia od konkurenčných ponúk. Napriek tomu, že meno Zuno zosobňuje nový prístup, naše logo – ktoré predstavíme neskôr – bude komunikovať príslušnosť k skupine Raiffeisen International, jednej z najdôveryhodnejších značiek v bankovníctve strednej a východnej Európy. Chceme, aby vizuálna identita banky a hodnoty, ktoré Zuno reprezentuje, prispeli k vytvoreniu komunity ľudí, ktorí chcú byť iní," uzavrel András Hámori.
Dynamic Relations 2000 pre ZUNO na Slovensku
Agentúra Dynamic Relations 2000 začala od 1.júna 2010 pracovať ako full-time PR agentúra pre slovenskú pobočku novej direct banky ZUNO BANK. Agentúra uspela vo viackolovom výberovom konaní, ktoré banka realizovala v priebehu marca a apríla 2010.
Team ZUNO bude v Dynamic Relations 2000 viesť spolumajiteľka firmy Silvia Kušnírová.
„Bankové prostredie dokonale poznáme, ale toto bude pohľad z inej strany. Po rokoch práce pre klasickú banku vstupujeme do online sveta s klientom, ktorý je pre nás veľkou inšpiráciou a výzvou“, povedal výkonný riaditeľ Dynamic Relations 2000, Karol Wolf.
Agentúra spojila sily s firmou NextBig, ktorej spolumajiteľom je bývalý šéfredaktor a ideový líder najúspešnejšieho slovenského spravodajského portálu www.sme.sk Tomáš Bella.
„Dynamic chcel špičkové a doteraz nepoužívané nástroje pre online komunikáciu svojho klienta, ktorého prvým domovom je internet. Aj pre nás to je zaujímavá výzva“, povedal Tomáš Bella. Podľa hovorcu Mareka Michlíka kládlo ZUNO dôraz predovšetkým na spôsob uvažovania a kreativitu riešení.
Zdroj: Zuno Bank

