Prečo niektoré nápady okamžite zaujmú a iné nie? Ako je možné, že jedna reklama ľudí ovplyvní a na inú si ani nespomenú? Ako zvýšiť šancu, že sa hodnotné nápady ujmú? V knihe z vydavateľstva Eastone Books Nápad za milión sa spoluautori, bratia Chip a Dan Heathovci hľadajú odpovede práve na tieto otázky.
Pozorným skúmaním posolsiev rôzneho druhu autori zistili, že tie „chytľavé“ sa vyznačujú šiestimi spoločnými črtami. Svoje zistenia ilustrujú na množstve príkladov úspešných, ale i neúspešných nápadov - od reklamných kampaní a hollywoodskych trhákov, cez vnútropodnikové iniciatívy zamerané na zmenu a spôsob, akým spoločnosti typu Sony formulujú svoju víziu, až po bežné životné a pracovné situácie, v ktorých je potrebné prezentovať myšlienky tak, aby sa ujali.
Kniha sa okamžite po vydaní umiestnila na prvých miestach knižných rebríčkov The New York Times a Business Week a v rebríčku 100 najobľúbenejších titulov amazon.com obsadila 26. priečku. Vyhlásili ju za najlepšiu knihu roka 2007 v kategórii „business books“ a doteraz bola preložená do 30 jazykov.
O autoroch
Chip Heath je profesorom Graduate School of Business na Stanford University. Ako konzultant spolupracoval so spoločnosťami Nike, Microsoft, Ideo či The Nature Conservancy. Žije v Kalifornii.
Dan Heath je konzultantom vzdelávacej organizácie Duke Corporate Education a bývalým vedeckým pracovníkom Harvard Business School. V roku 1997 stál pri zrode vydavateľstva Thinkwell, ktoré je známe svojím inovatívnym prístupom k tvorbe učebníc. Žije v Severnej Karolíne.
Zdroj: Nataša Navrátilová, Stratégie

