Vydavateľstvo TV Tip aktuálne oznámilo, že po decembrovom zastavení vydávania týždenníka Žurnál ukončí v júni tohto roka aj vydávanie spoločenského týždenníka Markíza. Číslo 25, ktoré vyjde 24. júna 2010, bude v predaji posledné.
Prvé číslo týždenníka Markíza vyšlo 4.12.1997 a od svojho vzniku si Markíza získala stabilnú pozíciu na trhu periodickej tlače a počas celého obdobia svojej existencie patrila v prieskumoch čítanosti do prvej päťky.
TV Tip vysvetľuje dôvod ukončenia vydávania týždenníka Markíza: „Po nástupe svetovej hospodárskej krízy v roku 2008 a následnom prepade inzertných príjmov na reklamnom trhu sa pozícia týždenníka Markíza stávala čoraz zložitejšou. Vydavateľstvo s dvoma titulmi (od januára 2010 iba s jediným titulom) vo svojom portfóliu dokázalo iba veľmi ťažko konkurovať v oblasti reklamy cenovým ponukám a balíkom služieb veľkých vydavateľstiev, ktoré majú väčší rozsah printových titulov alebo medzinárodné zázemie. Napriek tomu, že mal týždenník Markíza verných čitateľov a stabilnú pozíciu čítanosti, neúprosné zákony trhu nemožno ignorovať. Svoju ambíciu byť v popredí spoločenských týždenníkov však počas svojej takmer 13-ročnej existencie naplnil.“
Zdroj: Valéria Polakovičová, Stratégie

