Televízia Joj využila na promo nového seriálu Hoď svišťom web a Stratégiám poskytla štatistiky návštevnosti.
Televízia Joj na jeseň prinesie nový komediálny seriál Hoď svišťom. V prvej fáze jeho promovania stavila najmä na web: „Onlinový priestor bol využitý naozaj vo veľkej miere, kedže hlavný message, respektíve pointa teasingu bola odkomunikovaná na stránke www.hodsvistom.sk,“ hovorí marketingový manažér Slovenskej produkčnej pre oblasť nových médií Michal Švihra.
V prvej fáze televíznej kampane sa divák Joj dozvedel, že sa blížia „svištia sezóna“. Teasing nič bližšie nevysvetľoval, len nabádal ľudí klikať na hodsvistom.sk. „Cieľom prvej časti kampane bolo dať do povedomia názov seriálu Hoď svišťom, zaujať TV divákov, presmerovať ich na web, ktorého obsah by ich mal v prvom rade zabaviť a jedným z prvotných cieľov bolo aj budovanie komunity na Facebooku,“ tvrdí Švihra.
Návštevník webu si mohol prehrať na tento účel špeciálne vyrobé videá s rapujúcim svišťom. Interpretom týchto „prostest songov“ bol Jaro „ Jerry“ Szabo, známy zo šou Silné reči, vysielanej na Huste.tv. Podľa Švihru v Tatrách, kde sa odohráva dej seriálu, je množstvo turistov a zrejme najkrikľavejšími sú tí z Bratislavy, Poľska, Čiech, Ruska a Maďarska, pričom ku každému je možné povedať niečo, čo ich charakterizuje.
Prvá fáza pritiahla na hodsvistom.sk 87 tisíc návštevníkov a zabezpečila takmer 108 tisíc pageviews. Takmer polovica – 48,7 % – prišla na web priamo. Z odkazujúcich strán sa tam dostalo 32,8 % návštevníkov, z Facebooku 18,7 % a cez vyhľadávače 18,5 %.
Štatistiky hodsvistom.sk v prvej fáze
Visits: 87 482
UV: 74 377
Page views: 107900
Ave. PV: 1,23
Time on site: 0:01:25
New visits: 84,44 %
Televízna kampaň nedávno vstúpila do svojej druhej fázy – v nej sa odkryl seriál a ukázali hlavné postavy. Podľa Švihru má byť kampaň naďalej humorná. S teasingom ju spája svišť, ktorý sa turistom pomstí za hlučné a neslušné správanie.
„Web sa preklopí do podstránky hodsvistom.joj.sk, ktorá bude ďalej plniť komunikačnú úlohu na internete,“ naznačuje Švihra, ako sa bude vyvíjať Hoď svišťom na webe. Televízia Joj poskytla Stratégiám aj ukážku nového webu.
Chystaná podoba hodsvistom.sk:
Hodsvistom.sk v prvej fáze kampane:
Viac o marketingovej stratégii televízie Joj sa dočítate v rozhovore s riaditeľkou úseku analýz, marketingu a PR Ivanou Semjanovou v augustových Stratégiách. V predaji budú už čoskoro.
Zdroj: Ivan Krasko

