S koncom digitalizácie k 11.11.2011 mala prísť možnosť ľahšieho spôsobu získania licencie na prevádzkovanie TV staníc. Aká je teraz pripravenosť jednotlivých hráčov na českom trhu?
Spoločnosť CET 21 už na jar avizovala, že má na tento rok naplánovanú multikanálovú stratégiu. Tým nemyslela len zameranie sa okrem TV aj na internet (predovšetkým portál Voyo.cz), ale aj na rozšírenie samotného počtu svojich TV staníc. K doterajším TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport a česko-slovenskej MTV by mohol už v blízkej dobe pribudnúť nový kanál. Sama televízia však stále nemá jasno v tom, ktorý to bude. „Máme rozpracovaných viacero variantov. Minimálne jeden kanál by mohol byť spustený v rámci týždňov,“ povedal M & M generálny riaditeľ TV Nova Jan Andruško. Na otázku, či sa bude jednať o ženský alebo mužský kanál odpovedal opatrne: „Finálne rozhodnutie padne v najbližších dňoch.“
Konkurencia nezaháľa
Konkurenčná spoločnosť FTV Prima tiež plánuje rozšírenie svojich televíznych kanálov Prima Group (t.j. TV Prima, Prima Cool a Prima Love). Pripravuje rozjazd stanice Prima family, ktorá bude plnoformátovým programom podobným súčasnej TV Prima. Obsahovať by mala spravodajstvo, publicistiku, filmy, seriály, zábavné a ďalšie typy programov. „Počítame s možnosťou začať vysielanie už 12. novembra 2011. Do úvahy podľa okolností pripadá aj neskorší dátum, ale na začiatku roku 2012 už určite chceme byť s Prima family na trhu. Doba uvedenia novej televízie na trh je podstatným faktorom pre jej úspech, predaj reklamy podlieha sezónnym výkyvom,“ povedal vedúci právneho oddelenia Prima TV Pavel Kubina.
Spustenie programu regionálnych televízií pod názvom TV7 nevylúčil ani Jaroslav Berka, ktorý získal licenciu už v roku 2008. „Či a kedy začneme vysielať, sa rozhodne v najbližších týždňoch. Ako u ostatných aj u nás súvisia problémy s ekonomickou krízou. Snáď sa podarí dohodnúť vstup finančného partnera, ktorý zatiaľ ponúka prijateľné podmienky a istoty,“ uviedol k svojim zámerom Berka.
Zdroj: Marketing & Media

