Billboardy pri českých cestách by mali vymiznúť najneskôr do desiatich rokov. Do tej doby by mali byť ukončené všetky zmluvy, ktoré prevádzku reklamných pútačov v blízkosti pozemných komunikácií umožňujú.
So stopkou pre predlžovanie týchto zmlúv, ktorých väčšina by mala uplynúť do roku 2018, počíta novela zákona o komunikáciách. Informoval o tom český hovorca ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Za okamžité ukončenie zmlúv dlhodobo bojuje všeobecne prospešná spoločnosť Acta non Verba, ktorá v desaťročnej lehote vidí legalizáciu reklám na ďalšie roky.
Ministerstvo uviedlo, že nechce pri cestách reklamné plochy. Zmluvy sa preto nebudú obnovovať, dodal Ptačinský. Podľa neho ale nie je možné zmluvy jednoducho zrušiť. „Aby sme sa vyhli súdnym sporom, nechávame tieto problematické zmluvy v maximálnej miere dobehnúť,“ vysvetlil Ptačinský.
Desaťročná zmluva je podľa neho stanovená ako najneskoršia hranica, po uplynutí ktorej reklamné plochy od všetkých typov komunikácií v Čechách definitívne zmiznú. Na základe pripomienkového konania k novele zákona a po rokovaní so zástupcami krajov by sa mohla lehota znížiť aj na päť rokov, doplnil Ptačinský. Novelu zákona po dokončení pripomienkového konania musí ešte posúdiť vláda a parlament.
Zákaz reklamných oznámení po uplynutí desaťročnej hranice sa nebude týkať obcí a zastavaných území, kde budú reklamné pútače môcť stať aj naďalej, varoval Vojtěch Razima, riaditeľ spoločnosti Acta non Verba. Práve tieto územia sú podľa neho reklamou zahltené najviac.
V prípade billboardov v obciach odpadá hlavný dôvod zakazovania reklamných oznámení v blízkosti komunikácií. Kvôli nižšej rýchlosti v obciach sa výrazne znižuje nebezpečnosť týchto reklamných plôch, vysvetlil Ptačinský. Rozhodnutie o povolení reklám v zástavbe podľa neho neprislúcha ministerstvu dopravy, ale konkrétnym českým obciam, ktoré situáciu musia riešiť obecnou vyhláškou.
Zdroj: Marketing & Media