Austrálski výrobcovia alkoholu dobrovoľne zahájili kampaň, ktorá má odradiť mládež a tehotné ženy od konzumácie alkoholu. 80% predávaného piva, vína a tvrdého alkoholu budú označené varovaním.
Kampaň povedie organizácia DrinkWise, ktorú založili samotní výrobcovia alkoholických nápojov s cieľom zmeniť predstavy o Austrálčanoch ako o ľuďoch holdujúcich alkoholu. V obchodných reťazcoch sa objavili sklenené poháre s nápismi „Deti a alkohol nepatria k sebe, V tehotenstve je nebezpečnejšie nepiť alkohol, Ohrozuje vaše pitie vás alebo ostatných?“. Kampaň má zatiaľ dobrovoľnícky charakter, no vláda podobne ako ďalších 14 krajín plánuje ešte tento rok zaviesť toto označovanie ako povinné. Na Slovensku zodpovedné požívanie alkoholu zatiaľ podporujú iba pivné spoločnosti Heineken s programom „Pite rozumne“ a Topvar „Pite s rozumom od 18 rokov“.
Zdroj: Marketing & Media