StoryEditor

Logo Nike oslavuje 40 rokov, na začiatku malo hodnotu 38 USD

24.08.2011, 00:00

Autorom loga je Carolyn Davidson. Všetko to začalo, keď Phil Knight - spolumajiteľ značky BRS sa chcel diferencovať a ponúkol Carolyn 2 USD na hodinu.

Bill Bowerman a Philip Knight (obaja z University Oregon) v roku 1962 založili spoločnosť Blue Ribbon Sport (BRS). O 10 rokov neskôr zmenili názov, design i logo a obsadili úplne nový trh.

Na začiatku dostala Carolyn ako študentka University Oregon prácu v BRS len ako grafička. Neskôr ju Phil požiadal, aby vytvorila logo, ktoré evokuje pohyb. Z niekoľkých zopár návrhov sa mu nepozdával ani jeden a tak vybral ten najviac prijateľný. To ešte netušil, že z loga, ktoré symbolizuje krídla gréckej bohyne víťazstva s menom Nike, sa stane jedno z najznámejších.

Neskôr dostala Carolyn certifikované ocenenie a doživotnú zľavu na obuv Nike.

Zdroj: Designguide.at

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. máj 2025 07:02