Spoločnosť Tesco Stores SR založila Nadáciu Tesco. Vznikla ako samostatný právny subjekt, ktorý má v širšej miere umožniť spoločnosti Tesco venovať sa pomoci a podpore neziskovému sektoru ako prostredníctvom dovtedajšieho neivenstičného Fondu Tesco.
Nadácia Tesco prevezme všetky práva a záväzky po Fonde Tesco a rozsah jeho aktivít ešte rozšíri. Tesco chce takto potvrdiť svoj verejný záväzok voči spoločnosti, kde pôsobí a ešte viac pomáhať v súlade so svojou obchodnou stratégiou. „Máme veľmi bohaté skúsenosti v oblasti firemnej filantropie a chceme pomáhať ešte vo väčšej miere ako doposiaľ. To je aj jeden z dôvodov, prečo po takmer dvojročnej existencii Fondu Tesco ideme ďalej založením Nadácie Tesco“, povedala pri tejto príležitosti manažérka Nadácie Tesco Ľubica Puchá.
Nadácia Tesco bude zastrešovať všetky aktivity v oblasti spoločenskej zodpovednosti a zároveň vyvíjať nové projekty a aktivity filantropickej pomoci. „Založenie Nadácie poskytne väčšie možnosti v oblasti darcovstva, v oblasti získavania finančných prostriedkov ako aj v oblasti firemného dobrovoľníctva“, vysvetľuje Ľubica Puchá.
Nadácia Tesco sa bude zameriavať na oblasti, ktorým sa venoval aj predchádzajúci neziskový subjekt Fond Tesco. Predmetom záujmu budú neziskové organizácie, ktoré pôsobia v oblasti vedy, výchovy a vzdelávania alebo sa špecializujú na rozvíjanie voľno-časových aktivít detí a mladých ľudí. Významné miesto má naďalej patriť organizáciám a komunitám ktoré sa zameriavajú na starostlivosť a zdravotne postihnutých či sociálne znevýhodnených občanov. Súčasťou bude i naďalej podpora zdravého životného štýlu, ochrana životného prostredia a pomoc pri živelných katastrofách. Hlavné oblasti a projekty, ktorým sa Nadácia Tesco chce venovať sú: Beh pre život, grantové projekty, sociálny marketing, firemné dobrovoľníctvo a verejné finančné zbierky.
Zdroj: Tesco Stores SR

