Trh s technickým spotrebným tovarom na Slovensku zaznamenal v roku 2010 po predchádzajúcom výraznom prepade medziročný nárast o 8 %, pričom posledný štvrťrok o takmer 25%.
Najvýraznejšie rástli sektory IT a malých domácich spotrebičov, veľmi slušný nárast mala i spotrebná elektronika a foto. Iba v sektoroch kancelárskej techniky a telekomunikácií pokračuje negatívny vývoj. Vyplýva to zo štúdie GfK TEMAX® Slovak Republic za štvrtý štvrťrok 2010.
Zdroj: GfK TEMAX® Slovak Republic, GfK Retail and Technology
Malé domáce spotrebiče:
V porovnaní s vlaňajškom zaznamenal tento trh v štvrtom štvrťroku nárast o 3,5%, hlavne vďaka nižšiemu predaju v roku 2009, ktorý bol spôsobený ekonomickou krízou. Najsilnejšou skupinou ostávajú vysávače, ktoré pokračujú v raste a to hlavne vďaka robotickým vysávačom. Naopak pokles zaznamenali fritovacie hrnce, žehličky a holiace strojčeky.
Veľké domáce elektrospotrebiče:
Táto oblasť v poslednom štvrťroku roku 2010 aj naďalej rástla. Chladenie pokračovalo v štvrtom štvrťroku v náraste, najmä vďaka záujmu o spotrebiče kategórie A++. Pračky, najvýznamnejšia kategória v tejto oblasti vykázala v poslednom štvrťroku menej pozitívny trend a hlavná skupina, „top washing machines“ výrazne poklesla.
Informačné technológie:
V medziročnom porovnaní došlo na trhu IT k výraznému rastu, 19,3%. K tomuto vývoju prispel skokový nárast o 60,4% v poslednom štvrťroku oproti 4Q 2009. Tradične najsilnejší rast zaznamenali predaje mobilných a stolných počítačov. Najslabšie výsledky vykazuje kategória monitorov bez TV tuneru, ktorá ďalej klesala.
Spotrebná elektronika:
V medziročnom porovnaní nárast o 9 % a v poslednom štvrťroku dokonca o 18%. Porovnávací základ z minulého roku bo však vzhľadom ku kríze nízky. Najdôležitejšou kategóriou zostávajú televízory s plochou obrazovkou a rastie i dopyt po Set top boxoch. Predaje ďalších hlavných produktových kategórií (audio systémy, DVD prehrávače/rekordéry a videokamery) sa naďalej držia v mínusových číslach. V rámci nich sú však i rastúce segmenty, napr. Blu-ray prehrávače.
Foto trh: zostáva i naďalej v pozitívnych hodnotách s dvojciferným nárastom zrkadloviek a kompaktov s pevným objektívom.
Telekomunikácie: medziročný pokles o 8,5% a v poslednom kvartáli prepad o 10,2%. Výraznejšiemu poklesu tržieb zamedzuje predaj smartphonov .
Kancelárska technika: dvojciferný pokles tržieb pokračoval a dosiahol hodnotu 15%. Tento vývoj postihol všetky produktové kategórie. K prepadu tržieb súčasne prispel aj citeľný medziročný pokles priemerných cien, hlavne multifunkčných zariadení.
Zdroj: GfK TEMAX® Slovak Republic, GfK Retail and Technology
Zdroj: GfK Slovakia

