StoryEditor

Slováci: Na internete spravodajstvo, na mobiloch Facebook

23.08.2011, 00:00

Digitálna agentúra Digita.sk pripravila v poradí ďalšiu štúdiu o tom, odkiaľ Slováci najčastejšie prijímajú spravodajské informácie a koľko máme blogerov.

Až 84 % slovenskej internetovej populácie vyhľadáva spravodajské informácie na internete a využíva pritom spravodajské portály. Druhá v poradí je televízia (73 %), najmenej atraktívny zdroj sú mobilné zariadenia (13 %).

Denne sleduje televíziu ako zdroj informácii 73 % Slovákov, rozhlas 65 %, približne rovnaké množstvo využíva každý deň internet na vyhľadávanie spravodajských dát.

Typickým konzumentom televízie ako typu média sú ženy nad 30 rokov so stredoškolským vzdelaním. Krok s technologickými trendmi udržiavajú prevažne muži vo od 15 – 29 a študenti, ktorí sú silnými Facebook fanúšikmi. Tí na príjem spravodajstva využívajú mobil. Po printe siahnu ženy nad 50 rokov so základným, prípadne stredoškolským vzdelaním.

Slovenskí návštevníci spravodajských portáloch najčastejšie príspevky iba čítajú, neprispievajú (48 %). Do diskusií sa zapája 18 % a blogujú iba 3 %.

Profil slovenského blogera:

  • 18 – 39 rokov
  • vysokoškolsky vzdelaný
  • hard užívateľ Facebooku
  • pochádza zo západného Slovenska
  • je opinion leader

Top najnavštevovanejšie stránky z mobilu sú Facebook (68 %). 42 % Slovákov vo svojom mobile „googli“ a iba 13 % sa pripája na azet.sk. Chatovanie, social networking, mailing a hľadanie informácie sú aktivity, ktoré vykonávajú so svojom mobile najčastejšie.

Profil slovenského užívateľa internetu: 

  • muž
  • 18 – 29 rokov
  • stredoškolské vzdelanie
  • žijúci v meste nad 20 000 obyvateľov
  • silný užívateľ Facebooku 

Celú štúdiu si môžete pozrieť na http://www.facebook.com/digitask?sk=app_192593084128025.

Zdroj: Erika Brindzová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. jún 2025 03:29