Mediálna skupina Central European Media Enterprises (CME) v 2. štvrťroku 2011 prekvapila trhy, keď vykázala 24-percentný nárast tržieb. Dôvodom bol najmä pozitívny vplyv výmenných kurzov na výsledky spoločnosti.
Podľa najnovších údajov príjmy CME za tri mesiace do konca júna vzrástli na 249,7 milióna USD (172,55 milióna eur) z 201,7 milióna USD v 2. kvartáli 2010. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že dosiahnu v priemere 234 miliónov USD.
Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) v sledovanom období stúpol medziročne o 35,7 % na 62,7 milióna USD a tiež prekonal očakávania analytikov, ktorí predpovedali, že bude na úrovni 56,8 milióna USD.
Spoločnosť, ktorá na Slovensku vlastní televízne stanice Markíza a Doma, potvrdila, že očakáva rast reklamného trhu v šiestich východoeurópskych krajinách, v ktorých pôsobí. CME okrem Slovenska vlastní televízie aj v ČR, Bulharsku, Chorvátsku, Rumunsku a Slovinsku.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Zdroj: TASR