StoryEditor

Aký dopad majú reklamné QR kódy?

23.08.2011, 00:00

Najčastejšie sa QR kódy skenujú doma, robí tak takmer 60 % mobilných užívateľov v piatich európskych krajinách.

QR kódy (špeciálne znaky umožňujúce prenos informácií, ktorých využitie pre reklamnú komunikáciu postupne vzrastá) využíva v piatich krajinách Európskej únie (Francúzsko, Veľká Británia, Nemecko, Španielsko, Taliansko) 4,6 % užívateľov mobilných telefónov a 9,8 % užívateľov smartphonov. Aspoň toľko ich QR kódy skenovalo v priebehu mesiaca júna, ako to vyplýva z údajov výskumnej spoločnosti comScore.

Väčšina používateľov (57 %) skenuje kódy v domácom prostredí, takmer štvrtina (23 %) v práci. O niečo menšie percento užívateľov potom kódy skenuje vo verejnej doprave, v obchode alebo v reštaurácii.

Iná výskumná agentúra, GfK MRI Starch, v prípade amerických časopisov zisťovala, koľko čitateľov im venuje pozornosť. Zistila, že 4 % čitateľov časopisov, ktorí reklamné QR kódy zaregistrovali, si ho pomocou mobilu vyvolali. Ide o priemerné číslo, niektoré QR kódy v inzerátoch zaznamenali aj 17 % záujem čitateľov (napr. reklama na Porsche v pánskom časopise Men 's Journal).

Zo štúdie GfK (založenej na online dopytovaní viac ako 720 tis. respondentov v priebehu celého roka) tiež vyplýva, že QR kódy aktivujú viac muži ako ženy a mladší spotrebitelia vo veku 18 - 34 rokov.

Miesta, kde dochádza ku skenovaniu QR kódov:

Zdroj: Mediaguru.cz

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. jún 2025 06:50