Slovenský internetový trh narástol v druhom kvartáli medziročne o 22,4 %. Po prvom štvrťroku, kedy trh internetovej reklamy na Slovensku narástol o vyše 25 %, tak aj naďalej pokračuje pozitívny vývoj. Medziročné porovnanie prvých polrokov 2010 a 2011 preukázalo nárast internetového trhu o 24 %.
Spomedzi typov internetovej reklamy dosiahla najväčší podiel bannerová reklama s 46 % (5,45 mil. €), na druhom mieste s 29 % nasleduje vyhľadávanie zahŕňajúce aj kontextovú reklamu (3,4 mil. €) a na treťom riadková inzercia s 16 % (1,8 mil. €). V medziročnom porovnaní jediný pokles opäť zaznamenal email (- 34 %).
Poradie odvetví, ktoré investovali do internetovej reklamy sa nezmenilo. V druhom štvrťroku najviac investovalo telekomunikačné (22 %), finančné (17 %) a motoristické odvetvie (13 %). Štvrté miesto patrí iným rôznym službám (8 %), ktoré zahŕňajú napríklad reklamu na realitné služby, reklamu na vzdelávanie alebo politickú reklamu. Na piatom mieste je potravinársky tovar s takmer 8 %.
Zdroj: IAB Slovakia

