Výsledky prináša prieskum spoločnosti Gfk. Spomedzi elektromobilov až 16% Slovákov ako prvú značku označilo Toyotu, druhé miesto získala značka Honda (takmer 7%). Prieskum však ukázal, že pre spotrebiteľa je takýto automobil atraktívny primárne na nákupy v rámci mesta a každodenné dochádzanie do práce, nie na cestovanie na väčšie vzdialenosti.
Na ďalších priečkach sa s približne rovnakými výsledkami umiestnil Peugot (2,5%), Hyundai (2,4%), Lexus (2,4%) a Mercedes (2,4%).
Asi 46 % Slovákov uvažuje nad tým, že v horizonte do 2 rokov zrealizuje kúpu automobilu. Internet zohráva pre moderných spotrebiteľov významnú rolu v procese výberu nového auta. Sú to nielen informácie o autách na oficiálnych stránkach importérov a predajcov, ale veľký vplyv na nákupné rozhodovanie majú online diskusné fóra, komentáre a recenzie. Slovenský spotrebiteľ sa spolieha na názory iných a považuje ich za dôveryhodné a relevantné pre správne rozhodnutie.
Spotrebitelia na Slovensku od oficiálnych stránok automobilov očakávajú dostatok zaujímavého obsahu, teda že tam nájdu o vozidle to, čo potrebujú rýchlo a s prehľadom. Predovšetkým sa to týka ceny vozidla – čo je najdôležitejší faktor kúpy a najčastejšie vyhľadávanou informáciou. Spotrebitelia preto vedia oceniť funkčné a rýchle interaktívne webové služby, akým je napríklad konfigurátor ceny versus výbavy vozidla, prípadne ďalšie služby, ako je možnosť objednania skúšobnej jazdy online formou.
Zdroj: Erika Brindzová, Stratégie