Sociálne siete, ako napríklad Facebook, používa niekoľkokrát do týždňa, respektíve každý deň až 42 % Slovákov pripojených na internet. Častejšie cez ne komunikujú ženy.
Zhruba 23 % opýtaných buď pojem sociálne siete nepozná alebo na nich žiadny profil vytvorený nemá. Vyplýva to z prieskumu portálu www.heureka.sk, ktorý porovnáva tovar a ceny vo vyše 2.500 slovenských e-shopoch. Zvyšných 35 % respondentov navštevuje sociálne siete iba občas.
„Sociálne siete navštevujú viac ženy ako muži. Niekoľkokrát do týždňa, respektíve každý deň navštívi sociálne siete až 51 % žien, kým z mužov používajúcich internet je to „len“ 34 %,“ uviedol projektový manažér portálu www.heureka.sk Marek Brumlich. Profil na žiadnej sociálnej sieti nemá 17 % opýtaných žien a 28 % mužov.
„Jednou z foriem sociálnych sietí sú aj nezávislé internetové porovnávače, na ktorých zákazníci internetových obchodov zdieľajú svoje skúsenosti s online nakupovaním a hodnotia jednotlivé produkty a e-shopy, s cieľom pomôcť ostatným užívateľom pri nakupovaní,“ doplnil Brumlich. Svoje skúsenosti na porovnávacích portáloch zdieľa s ostatnými užívateľmi takmer vždy až 49 % respondentov, ktorí nakupujú v e-shopoch. Ďalších 31 % napíše svoje dojmy iba v prípade mimoriadne dobrej, či zlej skúsenosti.
Ako často používate sociálne siete?
|
Odpoveď: |
Spolu |
Muži |
Ženy |
|
Neviem čo to je |
4 % |
4 % |
3 % |
|
Vôbec, svoj profil nemám na žiadnej sociálnej sieti |
19 % |
24 % |
14 % |
|
Občas skontrolujem čo je nového |
35 % |
38 % |
32 % |
|
Sociálne siete používam niekoľkokrát do týždňa |
24 % |
20 % |
28 % |
|
Každý deň, respektíve niekoľkokrát za deň |
18 % |
14 % |
23 % |
Zdroj: www.heureka.sk
Zdroj: Heureka.sk

