Z výsledkov štúdie, ktoré pripravila agentúra Digita.sk, vyplýva, že najnavštevovanejšou sociálnou sieťou je Facebook (82%), druhý v poradí je Pokec (48%) a tretí YouTube (33%). Twitter využíva iba 0,40% slovenskej internetovej populácie.
Návyky našej internetovej populácie sa výrazne nemenia cez sviatky a v pracovné dni. Najčastejšie sa pripájame do sociálnych sietí v čase od 18.00 – 21.00. Rozdiel môžeme vidieť počas dňa, kedy v čase od šiestej hodiny ráno do tretej poobede sú aktívnejší na sociálnych sieťach počas sviatkov približne o 10%.
Najvyššiu frekvenciu návštev spomedzi sledovaných serverov má Facebook, kde sa na dennej báze pripája až vyše 60% populácie. Vyše 40% využíva denne služby YouTube kanála a 28% služby Pokecu. Ako posledný skončil Myspace, ktorý navštívi takmer 60 % iba občas, denne iba 9,6 % populácie.
Priemerne sa slovenská internetová populácia pripája na Facebook 3,5 krát, Twitter a YouTube sú na tom rovnako (2,7 krát), na Pokec sa pripájame iba 1,3 krát za jeden deň.
Medzi Top 5 najobľúbenejšie činnosti, ktoré vykonávame najčastejšie, patrí chatovanie, ktorému holduje 65 % populácie, 57 % najčastejšie číta príspevky a komentáre, tretina pridáva komentáre a statusy, 22 % lákajú hry a rôzne aplikácie a prekvapivo iba 17 % uverejňuje svoje fotky a videá.
Zdroj: Erika Brindzová, Stratégie