Európsky súdny dvor prijal rozhodnutie, na základe ktorého sa obmedzí distribúcia falzifikovaných produktov. Cieľom je ochrániť samotného spotrebiteľa a zabrániť tak šíreniu napodobením. Novým rozhodnutím by sa mala v Európe zvýšiť právomoc značiek. Výsledkom by malo byť obmedzenie predaja falzifikátov, ktoré sa distribuujú na úkor originálnych značiek.
Podnet na túto zmenu prišiel už v roku 2007, kedy kozmetická značka L´Oréal zahájila súdne konanie proti internetovému trhu eBay. Značka namietala, že eBay smeruje užívateľov k tovaru, ktorý nie je originálom. Išlo predovšetkým o prípady, kedy užívateľ do vyhľadávača zadal kľúčové slová súvisiace s L´Oréal. Právna zmena prinesie výhody najmä pre samotných majiteľov značiek. Ak by propagácia falzifikátov malo nejako narušiť ich „značkovú” povahu, môžu proti online trhu zahájiť súdny proces.Zdroj: Brandrepublic.com