StoryEditor

Zamestnancov frustrujú tradičné komunikačné nástroje

22.08.2011, 00:00

Štúdia ukázala, že zamestnanci sú frustrovaní nedostatočnými nástrojmi pre vnútropodnikovú komunikáciu: 74 % percent zamestnancov chce vyspelé nástroje pre usporiadanie virtuálnych konferencií, chat a vzájomnú spoluprácu vrátane vnútropodnikových sociálnych sietí. Bohužiaľ však iba 33 percent zamestnancov má takéto nástroje k dispozícii.

Zamestnanci chcú držať krok so súčasnými nárokmi na komunikáciu, ktorá už dávno nezahŕňa len telefónne hovory a e-mail. Od svojich zamestnávateľov žiadajú stále lepšie a hlavne efektívnejšie pracovné vybavenie, ktoré im pomôže zvládnuť nové komunikačné kanály, napríklad virtuálne konferencie, chat či vnútropodnikové sociálne siete.

Štúdia spoločnosti Alcatel-Lucent zistila, že 74 percent zamestnancov si žiada lepšie nástroje pre komunikáciu, pretože sa domnieva, že vyspelé komunikačné technológie by mohli významne zvýšiť ich produktivitu práce a angažovanosť pre firmu. Na druhú stranu len jedna tretina zamestnancov (33 %) má k takýmto vyspelým technológiám prístup (viď graf napravo).

„Medzi takéto horúce technológie patrí napríklad videokonferencia a takzvaná zjednotená komunikácia, teda integrácia rôznych komunikačných kanálov – hovory, e-maily, SMS správy, sociálne siete – do jedného komunikačného nástroja,“ povedal Patrik Ort, odborník na komunikačné technológie spoločnosti Alcatel-Lucent.

 

Prieskumu spokojnosti s komunikačnými technológiami vo firme sa tento rok v 51 krajinách zúčastnilo 2000 zamestnancov z oblasti vedomostnej ekonomiky a 750 IT manažérov zo stredne veľkých a veľkých firiem. Respondenti z radov zamestnancov boli požiadaní, aby sa podelili o svoje názory na využívanie telekomunikačných technológií. IT manažéri odpovedali na otázky týkajúce sa problémov spojených s implementáciou a podporou týchto vyspelých technológií.

Spolupráca podporuje produktivitu: zvládnuť ju ale môže byť ťažké

Respondenti z radov zamestnancov sa sťažovali hlavne na nástroje pre virtuálne porady (konferencie), ktoré označovali ako nedostačujúce. „Poukazovali na to, že potrebujú intuitívnejšie nástroje pre spoluprácu, ktoré pracujúcim umožnia zdieľať svoje vedomosti efektívnejším spôsobom,“ povedal Patrik Ort.

Viac ako polovica oslovených zamestnancov vyjadrila presvedčenie, že komunikačné kanály musia byť lepšie koordinované: „Pracovníci chcú, aby konverzácia mohla prebiehať cez rôzne zariadenia, média a aby ich mohli využívať aj širšie skupiny ľudí. Informácie je možné napríklad šíriť prostredníctvom vnútrofiremných chatov, sociálnych sietí alebo videokonferencií.“

Nie je žiadnym prekvapením, že tri štvrtiny oslovených zamestnancov používa smartfóny a takmer všetky firmy tieto platformy podporujú. Vďaka týmto zariadeniam sú totiž zamestnanci lepšie dosiahnuteľní. „Pozornosť teraz smeruje k technológiám, ktoré umožnia pohodlnejší prístup k ľuďom a informáciám na pracovisku,“ dodáva Patrik Ort. Do pozornosti preto respondenti dávajú predovšetkým nasledujúce technológie: zjednotenú komunikáciu, videokonferencie, chat a interné sociálne siete. „Spoločnosti, ktoré začnú využívať tieto vyspelé systémy, budú mať obrovskú výhodu v oblasti produktivity,“ konštatuje Patrik Ort.

IT firmy sa sťažujú, že ich súčasné systémy brzdia

Vedenia firiem sa snažia vypočuť dopyt zamestnancov po lepších komunikačných technológiách. Sľubujú si od toho zvýšenie produktivity práce a budúce prevádzkové úspory: „57 percent manažérov dokonca uviedlo, že by dosiahli významné úspory, pokiaľ by svoje súčasné systémy nahradili zjednocujúcim nástrojom. Ten by im umožnil jednotne riadiť všetkých užívateľov a poskytovať im komunikáciu a aplikácie ako služby prostredníctvom rôznych zariadení,“ upozorňuje Patrik Ort (viď graf nižšie).

Väčšiemu rozmachu nových technológií častokrát bráni stará infraštruktúra. Správa a riadenie stále väčších a zložitejších sietí boli v prieskume uvádzané ako kritický problém.

„Len 40 percent oslovených manažérov sa domnieva, že disponujú rozumnými nástrojmi pre riadenie kvality poskytovaných služieb a výkonu jednotlivých aplikácií,“ uzatvára Patrik Ort, odborník na komunikačné technológie spoločnosti Alcatel-Lucent.

Technológie zvyšujú produktivitu a angažovanosť zamestnancov (zhrnutie):

  • 74 % pracovníkov verí, že vyspelé komunikačné technológie podstatne zvyšujú ich produktivitu a pracovnú angažovanosť
  • 75 % užívateľov systémov zjednotenej komunikácie tvrdí, že sa podstatne alebo veľmi výrazne zlepšila ich produktivita
  • 84 % hovorí, že sa zlepšilo aj ich pracovné nasadenie.
  • 74 % respondentov využíva smartfóny

 

Zdroj: PR Consultants

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 22:32