V Asociácii komunikačných agentúr sa rozhoduje o povolení krížového vlastníctva mediálnej agentúry a média. České GroupM, Starcom MediaVest Group a Universal McCann sú proti.
Mediálne agentúry zastúpené v českej Asociácii komunikačných agentúr (AKA) od konca minulého roka riešia podobu stanov asociácie, najmä či mediálky môžu vlastniť médiá.
Diskusia sa rozvírila predovšetkým po tom, čo spoločnosť Empresa Media, ktorú nepriamo ovláda riaditeľ mediálnej agentúry Médea Jaromír Soukup, prevzala vydavateľstvo Mediacop (Týždeň a Inštinkt).
Zmierovacia a arbitrážna komisia AKA najprv navrhovala krížové vlastníctvo povoliť, s tým však niektoré mediálne agentúry nesúhlasia: „Ak stanovy AKA nebudú vyzerať tak, ako by podľa nás mali vyzerať, hodláme z AKA vystúpiť. Prístup k peoplemetrovým a iným dátam by pre nás nebol problém,“ povedal riaditeľ GroupM David Lhota.
Podobný názor zastáva aj Martina Říhová, riaditeľka Starcom MediaVest Group zo siete Publicis, a odchod z AKA nevylúčil ani Marek Svoboda, riaditeľ Universal McCann skupiny IPG.
Zdroj: Miroslava Klempová