Slovensko-česká Fashion TV chystá ďalšiu, už šiestu reláciu. O nej, ale aj o ziskovosti stanice a jej možnom predaji hovorí šéfka Fashion TV v rozhovore pre Stratégie.sk.
Oznámili ste novú reláciu Face of Fashion TV, no tvrdíte, že vznikla náhodou. Ako to bolo?
Práve Fashion VIP a eventy sa mi najviac predávajú – niekedy mám za večer tri akcie a nemám tam koho poslať. Nemôžeme to robiť iba tak, že dodáme "ruku" s mikrofónom. Keď pozve niekto Fashion TV na akciu a zaplatí si, tak očakáva, že príde tvár, modelka. Jedna moderátorka sa v polovici decembra rozhodla, že ide na istý čas preč. Do toho prišlo tehotenstvo druhej. Už som mala pripravený kasting, ale chcela som ho urobiť len niekde v hoteli – pozvem dievčatá, urobím kamerové skúšky, zavolám si priateľov, aby som mala inú spätnú väzbu... Ale ako sa to skladalo, povedala som si: urobme to ako televízny formát.
Niečo ako Dievča za milión?
Nie, lebo to bola pódiová šou, kým toto je viac reality.
Kto to pre vás vyrobil?
Ja (smiech). Kreovali sme to s Brunom Ciberejom. Kompletný budget na štyri epizódy bol 8 tisíc eur.
Chystáte ďalšie relácie?
Keď Face of Fashion TV vyjde dobre, zopakujem to na jeseň aj v Česku. A mám v hlave ešte jednu veľkú vec. Jediný problém je, že trochu zaváňa bulvárom, a bojím sa toho, keďže Fashion TV je značka, ktorá nikomu neprekáža.
Má to byť celebritné?
Práveže nie, ale je trochu na hrane. Ale to už je také, že o tom budú rozprávať všetci. Stále rozmýšľam. Možno ešte tento rok počkám... Celkovo uvidím, čo bude. Teraz mám paradoxne na stole dve ponuky, aby som odpredala Fashion TV...
Uvažujete o tom?
Práveže nie, vôbec. Hovorí sa, že všetko sa dá kúpiť, je to otázka ponuky, a jedna z nich je naozaj zaujímavá. Myslím si, že to, čo som vybudovala za rok – najmä distribúcia – je na nezaplatenie. Ale je tam podmienka, že musím zostať ako manažér.
Keď sme pri distribúcii, aká je?
Máme 4,5 milióna domácností v Česku a na Slovensku.
A čo ziskovosť? Sú niektoré relácie, ktoré sa vám zaplatia, možno aj vďaka product placementu?
Fashion VIP áno... keby som nemala ďalšie náklady, formáty samé sa mi zaplatia. Išla som do toho s tým, že potrebujem penetráciu, preto sme si vybrali najdrahší satelit. Spravili sme to strategicky, investujeme. Televízia ešte nie je na nule, ako som avizovala minulý rok, ale odborníci z brandže hovorili, že to sa nedá. Televízii trvá tri roky minimálne, kým bude na nule. Teším sa, že všetci top klienti z roku 2011 podpísali zmluvu aj na tento rok. A je veľa inzerentov, ktorí nemôžu ísť na veľkú televíziu buď z budgetového dôvodu alebo imidžového. Taký Moët... no bude medzi vložkami a zubnou pastou? Nedovolia im to. Celý minulý rok bol o tom, že sme museli vysvetľovať, chodiť, hľadať. Teraz chodia aj sami.
Kam ďalej by sa mohla televízia posunúť?
Oslovili ma Maďari. Vyzerá to tak, že budeme náš playout riešiť minimálne jeden rok do Maďarska s tým, že pôjdu titulky a potom sa uvidí, či kúpia licenciu pre celú krajinu.
- Písali sme v máji 2011: Gabriela Drobová: Fashion TV do konca roka finančne na nule

O čom je Face of Fashion TV
Fashion TV hľadá novú moderátorku a spravila z toho štvrtodielnu reality šou. Adeptky, čo uspeli v kastingu, musia čeliť výzvam: prejsť testom z angličtiny, zvládnuť kamerové skúšky a uspieť v klasických aj netradičných úlohách. Tá najlepšia bude novou tvárou Fashion TV. Relácia odštartuje v nedeľu 7. apríla, moderuje ju Bruno Ciberej.
Zdroj: Ivan Krasko

