Poslucháči si minulý rok mohli vypočuť 1 954 hodín rozhlasovej reklamy.
Aj napriek zmonitorovanému poklesu reklamných výdavkov sa minulý rok zvýšil objem predaného reklamného priestoru v rozhlase o 2 %. Najväčším zadávateľom v rádiách bol vydavateľský dom Spoločnosť 7 Plus.
Šestica zmonitorovaných celoštátnych rádií odvysielala v roku 2011 viac ako 272 tisíc reklamných spotov, čo je medziročný nárast o 2 %. Objem predaného reklamného priestoru vzrástol takisto o 2 %. Poslucháči si mohli vypočuť 1 954 hodín reklamy, čo je takmer 81 dní vysielania. Rok predtým odvysielala šestica rádií o 1,5 dňa reklamy menej.
Najviac reklamy v minulom roku predalo rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie a verejnoprávne Slovensko 1, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2. Poradie jednotlivých rádií je rovnaké ako v roku 2010.
Prehľad rádií podľa objemu predanej reklamy v €
| Stanica | Objem reklamy v € v roku 2011 | Objem reklamy v € v roku 2010 | % zmena |
|---|---|---|---|
| Rádio Expres | 23 608 695 | 26 127 456 | - 9,6 % |
| Fun rádio | 18 947 996 | 20 927 417 | - 9,5 % |
| Rádio Viva | 13 422 795 | 12 717 874 | 5,5 % |
| Jemné melódie | 7 699 319 | 9 563 793 | - 19,5 % |
| Rádio Slovensko | 7 376 284 | 8 547 517 | - 13,7 % |
| Europa 2 | 5 782 824 | 5 801 855 | - 0,3 % |
| Stanica | počet odvysielaných spotov 2010 | počet odvysielaných spotov 2011 | % zmena | dĺžka spotov v hodinách 2010 | dĺžka spotov v hodinách 2011 | % zmena |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Europa 2 | 35 729 | 39 119 | 9 % | 277,2 | 336,5 | 21 % |
| Fun rádio | 53 226 | 55 242 | 4 % | 400,0 | 380,8 | - 5 % |
| Rádio Expres | 42 140 | 39 726 | - 6 % | 307,9 | 297,2 | - 3 % |
| Jemné melódie | 39 933 | 40 157 | 1 % | 280,7 | 273,9 | - 2 % |
| Rádio Viva | 76 239 | 80 278 | 5 % | 502,2 | 526,4 | 5 % |
| Rádio Slovensko | 19 708 | 17 768 | - 10 % | 146,8 | 139,3 | - 5 % |
| Zadávateľ | Výdavky v € | |
|---|---|---|
| 1. | Spoločnosť 7 Plus | 2 350 044 |
| 2. | Škoda Auto Slovensko | 2 002 327 |
| 3. | Orange | 1 677 352 |
| 4. | TV Joj | 1 320 846 |
| 5. | Star Production | 1 199 841 |
| 6. | Kika | 1 154 669 |
| 7. | Interpharm | 1 126 026 |
| 8. | Hornbach | 1 100 240 |
| 9. | Coop Jednota | 1 062 782 |
| 10. | Ringier Axel Springer | 930 475 |
| 11. | Billa | 881 649 |
| 12. | Peugeot | 784 192 |
| 13. | Lidl | 783 552 |
| 14. | Prvá stavebná sporiteľňa | 687 568 |
| 15. | Citroen | 687 398 |
Rebríček TOP 10 segmentov, ktoré v rádiách vlani najviac komunikovali, vedú osobné automobily, za nimi nasledujú časopisy, predajcovia nábytku, noviny a supermarkety. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, portály, elektropredajcovia, predajne potrieb pre domácich majstrov a filmové novinky.
| Segment | Výdavky v € | |
|---|---|---|
| 1. | Osobné automobily | 4 636 674 |
| 2. | Časopisy | 3 678 229 |
| 3. | Predajcovia nábytku | 3 321 184 |
| 4. | Noviny | 3 304 262 |
| 5. | Supermarkety | 2 922 192 |
| 6. | Televízne stanice | 2 159 702 |
| 7. | Portály | 1 832 676 |
| 8. | Elektropredajcovia | 1 793 757 |
| 9. | Predajne potrieb pre domácich majstrov | 1 325 029 |
| 10. | Filmy | 1 322 572 |
Najviac reklamných spotov bolo odvysielaných v piatok 9. decembra 2011. Odvysielanie týchto 1 461 spotov trvalo súhrnne 10 hodín 34 minút.
V najdlhšom reklamnom bloku bolo 15 spotov, trval 6 minút a 25 sekúnd a odvysielalo ho Fun rádio 1.decembra 2011 v čase od 16:47 do 16:54.
Zdroj: TNS Slovakia, mia

