StoryEditor

Objem investícií do reklamy v rádiách klesol o 8 %

22.02.2012, 23:00

Poslucháči si minulý rok mohli vypočuť 1 954 hodín rozhlasovej reklamy.

Aj napriek zmonitorovanému poklesu reklamných výdavkov sa minulý rok zvýšil objem predaného reklamného priestoru v rozhlase o 2 %. Najväčším zadávateľom v rádiách bol vydavateľský dom Spoločnosť 7 Plus.

Šestica zmonitorovaných celoštátnych rádií odvysielala v roku 2011 viac ako 272 tisíc reklamných spotov, čo je medziročný nárast o 2 %. Objem predaného reklamného priestoru vzrástol takisto o 2 %. Poslucháči si mohli vypočuť 1 954 hodín reklamy, čo je takmer 81 dní vysielania. Rok predtým odvysielala šestica rádií o 1,5 dňa reklamy menej.

Najviac reklamy v minulom roku predalo rádio Expres, Fun rádio a rádio Viva. Poradie dopĺňajú Jemné melódie a verejnoprávne Slovensko 1, ktorému sa darilo lepšie ako rádiu Europa 2. Poradie jednotlivých rádií je rovnaké ako v roku 2010.

Prehľad rádií podľa objemu predanej reklamy v €

StanicaObjem reklamy v € v roku 2011Objem reklamy v € v roku 2010% zmena
Rádio Expres23 608 69526 127 456- 9,6 %
Fun rádio18 947 99620 927 417- 9,5 %
Rádio Viva13 422 79512 717 8745,5 %
Jemné melódie7 699 3199 563 793- 19,5 %
Rádio Slovensko7 376 2848 547 517- 13,7 %
Europa 25 782 8245 801 855- 0,3 %
Prehľad rádií podľa počtu odvysielaných reklamných spotov a dĺžky odvysielaných spotov
Stanicapočet odvysielaných spotov 2010počet odvysielaných spotov 2011% zmenadĺžka spotov v hodinách 2010dĺžka spotov v hodinách 2011% zmena
Europa 235 72939 1199 %277,2336,521 %
Fun rádio53 22655 2424 %400,0380,8- 5 %
Rádio Expres42 14039 726- 6 %307,9297,2- 3 %
Jemné melódie39 93340 1571 %280,7273,9- 2 %
Rádio Viva76 23980 2785 %502,2526,45 %
Rádio Slovensko19 70817 768- 10 %146,8139,3- 5 %
Najväčším zadávateľom v rádiách bol minulý rok vydavateľský dom Spoločnosť 7 plus. Nasleduje ho Škoda Auto Slovensko a Orange Slovensko ako jediný zástupca mobilných operátorov v TOP 15.
 ZadávateľVýdavky v €
1.Spoločnosť 7 Plus2 350 044
2.Škoda Auto Slovensko2 002 327
3.Orange1 677 352
4.TV Joj1 320 846
5.Star Production1 199 841
6.Kika1 154 669
7.Interpharm1 126 026
8.Hornbach1 100 240
9.Coop Jednota1 062 782
10.Ringier Axel Springer930 475
11.Billa881 649
12.Peugeot784 192
13.Lidl783 552
14.Prvá stavebná sporiteľňa687 568
15.Citroen687 398

Rebríček TOP 10 segmentov, ktoré v rádiách vlani najviac komunikovali, vedú osobné automobily, za nimi nasledujú časopisy, predajcovia nábytku, noviny a supermarkety. Do prvej desiatky sa dostali aj televízne stanice, portály, elektropredajcovia, predajne potrieb pre domácich majstrov a filmové novinky.

 SegmentVýdavky v €
1.Osobné automobily4 636 674
2.Časopisy3 678 229
3.Predajcovia nábytku3 321 184
4.Noviny3 304 262
5.Supermarkety2 922 192
6.Televízne stanice2 159 702
7.Portály1 832 676
8.Elektropredajcovia1 793 757
9.Predajne potrieb pre domácich majstrov1 325 029
10.Filmy1 322 572

Najviac reklamných spotov bolo odvysielaných v piatok 9. decembra 2011. Odvysielanie týchto 1 461 spotov trvalo súhrnne 10 hodín 34 minút.

V najdlhšom reklamnom bloku bolo 15 spotov, trval 6 minút a 25 sekúnd a odvysielalo ho Fun rádio 1.decembra 2011 v čase od 16:47 do 16:54.

Zdroj: TNS Slovakia, mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. december 2025 05:43