Sociálna platforma Facebook sa spojila s nákupnou platformou eBay. Novinkou bude „Want“ a „Own“ tlačidlo. Nákup bude sociálnejší. Primárnou funkciou nového tlačidla bude informovať obchodníka o nákupných intenciách užívateľov.
V praxi bo bude fungovať tak, že užívateľ sa dostane na stránku značky na Facebooku, kde bude môcť odkliknúť, ktorý produkt chce, alebo ktorý si už zakúpil. Priatelia medzi sebou uvidia, ktoré produkty vlastnia, alebo ktoré by vlastniť chceli. Predajca tieto údaje môže využiť na úpravu ponuky na svojej vlastnej stránke. Takto získané údaje o spotrebiteľskom správaní budú chránené, nebude možné ich poskytovať tretím stranám.
„Toto nové obchodné spojenie dá nakupovaniu sociálnejší rozmer. Ťažiť z neho môžu aj užívatelia aj obchodníci,“ hovorí o projekte Matthew Mengerink, vice prezident pre obchodné vzťahy eBay a dodáva: „Obchodníci potrebujú technológiu, ktorá by posunula nákupné aktivity do väčších rozmerov. Chceme, aby všetci účastníci nákupného procesu sa viac spájali. A to kedykoľvek a kdekoľvek. Toto nové partnerstvo zmení spôsob, ako ľudia nakupujú.“
„Nová komerčná platforma spojí ľudí prostredníctvom nakupovania ako novej sociálnej aktivity. Sme práve v štádiu, kedy pozorujeme, čo takéto ´sociálne nakupovanie´ môže spôsobiť,“ dodáva Katie Mitic, šéf mobilného marketingu Facebook.
Zdroj: Click.com