Od apríla upraví Markíza Group svoj obchodný model. Posilní televíziu Doma.
Rozloženie GRPs komunikácie medzi Markízou a stanicou Doma sa zmení. Doterajší obchodný model, platný od nového roka, bol 90 : 10. V druhom kvartáli 2012 už bude Markíza-Slovakia obchodovať posilnený kanál Doma v pomere 85 : 15. Pre Stratégie to potvrdil šéf Centra reklamy TV Markíza Matej Ribanský.
Dôvodom je rovnako ako v prípade českých TV groups zvýšenie sledovanosti menších meraných tematických staníc. Slovenská Doma mala od štartu sezóny (36. týždeň) do konca roka 2011 priemerný trhový podiel 4,4 % v 12-54. No od začiatku nového roka stúpla na 6,2 %. Vďačí za to novému prime-timu (od 20. do 22. hodiny) – z Markízy presunutý Sultán s najvýkonnejšími časťami prekračuje podiel 15 %, premiérový slovenský seriál Druhý dych 20 %.
U susedov sa podiel kanálu Nova Cinema na komerčných GRP tiež od 1. apríla zvýši z 11 na 15 %. Hlavný kanál bude zastúpený z 85 % (z pôvodných 89 %).
Skupina Prima už od marca posilnila zastúpenie v reklamných kampaniach Prima Love (z 3 na 5 %), pričom ostatné dva kanály tak budú mať o 1 % menej (Prima Family 81 % a Prima Cool 14 %).
Stratégie tiež zisťovali, či podobnú zmenu chystá aj lídrova konkurencia. Obchodný riaditeľ trhovej dvojky Martin Heržo nám poskytol stručnú odpoveď: „Obchodný model JOJ Group sa meniť nebude.“
Zdroj: Miroslava Klempová