Najväčšia kaviarenská spoločnosť na svete Starbucks Corp. plánuje v budúcom roku otvoriť v Spojených štátoch nový reťazec, ktorý sa zameria na džúsy a zdravú výživu. Nové prevádzky budú najväčšou expanziou firmy mimo kávu.
Starbucks sa nikdy netajil svojimi ambíciami expandovať i mimo svoju hlavnú oblasť podnikania, teda kávu. Teraz vstúpi do oblasti, v ktorej v USA dominuje spoločnosť Jamba.
Starbucks súčasne oznámil, že kúpil producenta džúsov Evolution Fresh za 20 miliónov USD. Firma predáva svoje produkty maloobchodom a Starbucks dúfa, že podporí jeho expanziu do oblasti zdravej výživy. Produkty Evolution sa tiež budú predávať v kaviarňach Starbucks.
Prvý bar s džúsmi sa má otvoriť do polovice budúceho roka na západnom pobreží USA. Starbucks zatiaľ neuviedol, koľko prevádzok plánuje otvoriť, aký bude ich názov, ani či budú používať obľúbené logo firmy s morskou pannou. Starbucks nedávno zmenil svoje logo a vypustil z neho slovo "coffee".
Generálny riaditeľ Howard Schultz uviedol, že ponuka džúsov je prvá z mnohých vecí, čo firma v oblasti zdravia a wellness plánuje. „Myslíme si, že môžeme vytvoriť veľký biznis,“ povedal novinárom. Hodnota trhu zdravie a wellness sa odhaduje na 50 miliárd USD, napísali agentúry AP a Reuters.
Zdroj: Stratégie, 2011

