StoryEditor

Predajnosť denníkov v januári klesla

12.03.2012, 23:00

Najvýraznejší prepad predaných vydaní zaznamenal Plus jeden deň, najmenší Hospodárske noviny.

Predajnosť všetkých celoštátnych denníkov v januári medzimesačne poklesla. Najvýraznejší prepad v počte predaných vydaní zaznamenal Plus jeden deň, naopak najmenej klesali Hospodárske noviny. Vyplýva to z výsledkov aktualizovaného auditu predaja novín (ABC SR).

Titul najpredávanejšieho slovenského denníka si aj na začiatku roka udržal Nový Čas. V januári sa mu napriek poklesu o zhruba 3 500 kusov darilo v priemere predávať takmer 124 000 výtlačkov z každého čísla. Medziročne tak zaznamenal pokles o viac ako 15 700 kusov. Za Novým Časom s veľkým odstupom nasledoval Plus jeden deň, ktorý dokázal v priemere realizovať 54 475 kusov periodika. V porovnaní s decembrom 2011 však zaznamenal približne desaťpercentný pokles predaja.

O zhruba 3 500 výtlačkov menej predávali v januári denníky SME a Pravda. Druhý z menovaných realizoval v priemere 51 532 kusov periodika a SME pokleslo k hranici 47 000 kusov. Päticu celoštátnych denníkov uzatvárali v januári Hospodárske noviny s priemerným predajom 16 474 výtlačkov. Skončili tak za regionálnymi denníkmi Korzár (18.582 predaných kusov) a Új Szó (21 571).

Priaznivejší január nebol ani v prípade týždenníkov. Klesal Nový Čas pre ženy, ktorý si medzimesačne v priemere pohoršil o viac ako 27 500 predaných kusov, Eurotelevízia (pokles o 20 639) aj Plus 7 dní (pokles o 18 024). Prvý mesiac v roku rástli len dva celoštátne týždenníky, a to Chvíľka pre teba a Rytmus života, ktorý zvýšil svoj predaný náklad v priemere o viac ako 11.000 kusov z každého čísla.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 20:46