StoryEditor

Facebook spustil Timeline pre značky. Má ho už aj naša B2B brandža

28.02.2012, 23:00

Ktoré slovenské médiá a reklamné agentúry majú Timeline ako prvé? Prinášame prehľad.

Po tom, čo priniesol Facebook novinku Timeline bežným používateľom, ho teraz sprístupnil aj pre značky. Stalo sa tak dnes.

Pages venované značkám tak môžu dostať úplne novú podobu. Namiesto klasickej steny uvidia návštevníci chronológiu značky a v záhlaví veľký, dominantný obrázok. Admin má možnosť vyberať z postov tie najzaujímavejšie a dať im väčší priestor. Ako uvádza Mashable.com, titulková fotka – tzv. cover photo – môže byť silný nástroj pri zobrazovaní log, produktov alebo ľudí. Cituje produktového manažéra Sama Lessina, podľa ktorého Timeline vznikol, aby mohli ľudia na Facebooku lepšie prezentovať príbehy tvoriace ich identitu. A filozofia pri značkách je podľa neho rovnaká.

Krátko po štarte Timeline pre značky začali túto možnosť využívať aj slovenské médiá a reklamné agentúry. Do 16. hodiny mali z médií vlastný timeline Sme, Stratégie, Hospodárske noviny a dokonca aj verejnoprávny rozhlasový okruh Rádio_FM. Timeline priniesla aj televízia Doma a Rádio Viva, no v ich prípade to bol len prechod bez priradenia cover photo.

Z reklamných agentúr sa ako prvá s vlastným Timelinom ukázala Zaraguza Digital. Má ho aj Triad Advertising, no spočiatku bez hlavnej fotografie.

Facebook momentálne umožňuje značkám testovať Timeline interne, iba pre adminov. Koncom marca sa však automaticky stane verejne dostupným.

Prvé Timeline slovenských médií a reklamných agentúr

Sme

Stratégie

Hospodárske noviny

Rádio_FM

Zaraguza Digital

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. júl 2025 18:32