StoryEditor

ČR má nového realizátora merania návštevnosti internetu

13.10.2011, 00:00

Spoločnosť Gemius je novým víťazom výberového konania na dodávateľa oficiálneho auditu návštevnosti internetu v ČR, ktorý bude realizovať v spolupráci s agentúrou Mediaresearch. Tak ako na Slovensku.

České združenie pre internet SPIR zmenilo svoje predchádzajúce rozhodnutie a oznámilo, že víťazom tendra je spoločnosť Gemius v spolupráci s agentúrou Mediaresearch. Dôvodom zmeny rozhodnutia bolo oneskorenie v implementácii merania od comScore a nesplnenie požiadaviek SPIR v očakávanom termíne.

Výberové konanie na oficiálne meranie internetu pre český trh bolo vyhlásené Združením pre internetovú reklamu v roku 2010 a zúčastnili sa ho štyria uchádzači: Gemius v spolupráci s agentúrou Mediaresearch, comScore, Data Collect a TNS Aisa. Pôvodne sa SPIR rozhodol pre spoluprácu so spoločnosťou comScore, avšak po niekoľkých mesiacoch jednania zmenil toto rozhodnutie a dal prednosť ponuke od spoločností Gemius a Mediaresearch.

Tieto spoločnosti tak teraz nadviažu na svoju predchádzajúcu spoluprácu so SPIR. Nová etapa merania začne v januári 2012 a bude prebiehať po dobu troch rokov. Meranie návštevnosti internetu v ČR bude pozostávať z niekoľkých častí: meranie návštevnosti webových stránok, návštevnosti internetu z mobilných zariadení, meranie streamovaného obsahu a aplikácií. Ďalšia fáza projektu NetMonitor ponúkne významné inovácie, ako napríklad využitie analytického nástroja gemiusTraffic2. Najdôležitejšou inováciou bude zavedenie novej metodológie výpočtu dát, ktorá umožní rýchlejšie dodanie mesačných výsledkov návštevnosti internetu spolu so sociodemografickou štruktúrou internetovej populácie. Česká republika, spolu so Slovenskom, budú prvé trhy, kde sa zavedie táto nová metodológie.

„Pokračovanie spolupráce spoločnosti Gemius so SPIR na projekte NetMonitor je dôležitým krokom pre rozvoj českého internetu, predovšetkým vďaka zavedeniu významných inovácií v novej vlne výskumu. Naše víťazstvo v tendre považujeme za dôkaz docenenia novátorskej hybridnej metódy merania návštevnosti internetu, ktorá si získala uznanie i na mnohých ďalších trhoch v Európe, Afrike a na Blízkom východe. Vďaka prispôsobení svojich riešení konkrétnym potrebám lokálnych trhov je spoločnosť Gemius schopná splniť požiadavky SPIR na dodávateľa oficiálneho auditu návštevnosti webových stránok v ČR,“ hovorí Vladimír Houba, Country Manager spoločnosti Gemius pre ČR.

Zdroj: Miroslava Klempová, Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2025 09:42