Podľa jej šéfa Adriana Sarbu rástla firma rýchlejšie ako reklamné trhy. Tento rok sa chce CME zamerať na udržanie svojej pozície a znižovanie dlhu.
Americká mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises, ktorá u nás vlastní televízie Markíza a Doma, v minulom roku zvýšila tržby medziročne o 17,3 % na 864,8 milióna dolárov.
Firma však zároveň vlani prehĺbila čistú stratu z bežnej činnosti medziročne o 53,6 % zo 116,9 na 179,6 milióna dolárov.
V samotnom štvrtom štvrťroku 2011 CME zvýšila tržby medziročne o 7,6 % na 276,9 milióna dolárov a prehĺbila stratu na 77,2 milióna dolárov z 25,4 milióna dolárov.
„Konečný hospodársky výsledok sklamal, analytický konsenzus počítal so ziskom 15,6 milióna dolára. Za záporným výsledkom stojí precenenie majetkových aktív,“ zhodnotil výsledky Miloslav Veselý z Fio Banky.
Prezident a generálny riaditeľ CME Adrian Sarbu uviedol, že firma v minulom roku rástla rýchlejšie ako reklamné trhy: „Udržali sme vedúce postavenie na všetkých našich trhoch a znížili porovnateľné náklady. V roku 2012 sa zameriame na znižovanie dlhu, udržanie našej vedúcej pozície a posilnenie nových zdrojov výnosu,“ dodal.
Prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) sa v minulom roku zvýšil o 55,6 % na 167 miliónov dolárov.
Výsledky CME na Slovensku za rok 2011 (v dolároch)
2011 | 2010 | rozdiel | rozdiel v % | |
---|---|---|---|---|
Čisté výnosy | 101,973 mil. | 90,391 mil. | + 11,582 mil. | + 12,8 % |
OIBDA | 9,968 mil. | - 1,001 mil. | + 10,969 mil. | + 1095,8 % |
Zdroj: Stratégie, mia