StoryEditor

Andrea Cocherová: Nechceme robiť kampane Nadácii Orange, ale projektom

30.03.2012, 00:00

Nadácia okrem iného opäť podporí seniorov. Pozíciu značky Orange to vraj nemôže ovplyvniť.

Nadácia Orange tento týždeň na výročnej tlačovej konferencii zosumarizovala rok 2011, kedy prerozdelila 1,1 milióna eur. Z prieskumu, ktorý si objednala v agentúre 2Muse, vyšla ako „najdôveryhodnejšia firemná nadácia“ pred SPP, Telekomom a Tatra bankou. Stratégie.sk sa rozprávali so správkyňou Nadácie Orange Andreou Cocherovou.

Odvolávajúc sa na prieskum tvrdíte, že Nadácia Orange je najdôležitejšia firemná nadácia. Je to kľúčový ukazovateľ?
Dôveryhodnosť? Určite áno.

Je to zároveň hlavný dôvod, prečo má Orange nadáciu?
Nie, to som nepovedala. Pre nádaciu je dôležité, aby bola dôveryhodná, no nie je to kľúčový cieľ.

Čo prináša nadácia značke Orange?
Minimum.

Tak potom sa úplne primitívne spýtam: prečo nadácia?
Lebo sme spoločensky zodpovední. Je dôležité, aby spoločnosť, ktorá pôsobí v nejakom priestore, vracala aj niečo do spoločnosti.

Je to globálna stratégia? Do akej miery si môžete nastaviť parametre nadácie lokálne?
Ja by som túto otázku možno rozdelila. Prvá vec, či máme nadáciu kvôli globálnej stratégii: nie je to tak, pretože naša firemná nadácia vznikla už v roku 1998, keď sme boli Globtel. Druhá téma, či sme viazaní nejakou stratégiou v rámci Nadácie Orange ako sieťovej nadácie: nie. Programové priority vzdelávanie, sociálna inklúzia, regionálny rozvoj nie sú súčasťou groupovej stratégie Nadácie Orange.

Na tlačovke sa najviac času venovalo seniorom. Prečo sa vaša nadácia spája so seniormi?
Robíme toho viac, nespájame sa len so seniormi. Na seniorov sa zameriavame v rámci orientácie na tému sociálnej inklúzie. Samotná sociálna inklúzia je širšia a seniori sú tam preto, lebo je to skupina v rámci spoločnosti ľudí, ktorí potrebujú podporu od silnejších.

Nemôže vznikať istý rozpor medzi značkou Orange a značkou Nadácie Orange? Keďže Orange sa pravdepodobne nechce štylizovať ako značka pre seniorov a nadácia sa s nimi spája...
Samozrejme existuje niečo také ako positioning značky, ktorý máme zadefinovaný v oblasti "belonging", čiže spolupatričnosti ľudí, kam pozornosť k seniorom patrí. Pokiaľ by jeden grantový projekt čo i len malou mierou ovplyvnil positioning Orangu, to by som nadácii strašne gratulovala.

Budú finančné prostriedky prerozdelené nadáciou v tomto roku vyššie ako rok predtým?
Podľa plánov to vyzerá, že budú nižšie.

Prečo?
Dôvodom je to, že Nadácia Orange je do veľkej miery financovaná 2-percentnou asignáciou a v situácii, kedy klesajú výnosy, klesá asignácia a finančných prostriedkov je o niečo menej. Ale rozdiel nie je zásadný. Uvidíme, čo situácia prinesie. Vychádzame z nejakého rozpočtu, ale v prípade, že prídu krízové situácie, potom ešte financie navyšujeme.

Chystáte sa v tomto roku cielene sústrediť na zvyšovanie povedomia o Nadácii Orange cez kampane, možno silnejšie ako predtým?
Nie, takto cielene to neplánujeme. Samozrejme robíme podporné kampane na komunikáciu jednotlivých grantových programov, lebo to je dôležité komunikovať – nie zviditeľňovať Nadáciu Orange, ale zvyšovať znalosť o jednotlivých programoch, aby ľudia vedeli, že sa do nich môžu zapojiť. V tom budeme pokračovať aj tento rok.

Prečo nie nadácia ako taká?
Nevidím dôvod. Ani neviem, aký by to malo mať obsah. Pre nás je dôležité hovoriť o grantových programoch.

Prioritné oblasti Nadácie Orange v roku 2012:

  • sociálna integrácia znevýhodnených (grantové programy: Zelená pre seniorov, Prekročme spolu bariéry, Darujte Vianoce)
  • vzdelávanie (grantový program: Školy pre budúcnosť)
  • regionálny a komunitný rozvoj  (grantový program: Šanca pre váš región)

Celková suma plánovaná na rok 2012: 950 tisíc eur

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. jún 2025 01:32