StoryEditor

Jednotka a Dvojka majú nové logá aj grafiku

29.02.2012, 23:00

Nie celebrity, ale prosté veci. Tak vyzerajú kanály RTVS po novom, v obale od firmy Milk. Prinášame ukážky.

Verejnoprávna Jednotka a Dvojka dnes spustili novú grafiku a obe televízie dostali aj úplne nové logá. Prvé od éry Richarda Rybníčka.

Podobne ako pri inštitúcii RTVS a jej rozhlasových okruhoch, aj logám Jednotky a Dvojky dominuje znak dvojbodky. Logá nevytvorila verejnoprávna inštitúcia interne, ale stojí za nimi spoločnosť Milk v spolupráci s Centrom kreatívy RTVS. Milk je známa kampaňou pre Bažant Pohodu 2010 alebo grafickým konceptom kampane OOHland. Za logá a kompletne nový vizuál kanálov jej RTVS zaplatila 108 001 eur.

Príprava log trvala podľa tlačovej správy vyše mesiaca. Nová grafika kanálov pracuje s "každodennými a obyčajnými predmetmi", ktoré by si diváci mohli spájať s príjemnými zážitkami. "Bolo jasne určené, že komunikácia nebude postavená na celebritách, ani neznámych ľuďoch z kastingov. Zároveň sa tvorcovia chceli vyhnúť výtvarným a animačným postupom bežne používaným v slovenskom televíznom prostredí," tvrdí televízia v tlačovej správe. Bábika, gramofón, škrečok či lampa majú Jednotku podľa RTVS charakterizovať ako "symbol všetkého, čo máme radi". Dvojka má čiernobiely a kontrastný vizuál. "Dvojka ako priestor pre rôzne štýly, rôzny vkus, rôzne témy. Priestor, kde si každý nájde to špecifické - to, čo ho zaujíma: od dokumentu, cez regionálne témy až po šport," sľubuje si od toho RTVS.

Základné charakteristiky nového vizuálu RTVS
zdroj: tlačová správa

  • dvojbodka spoločným identifikačným prvkom logotypov Jednotky a Dvojky
  • použité predmety sa divákom majú spájať s intímnymi zážitkami, môžu fungovať ako fragmenty individuálnej či spoločenskej pamäte
  • silná saturácia výsledných scén, často len dvojfarebné poňatie (cieľ: odlíšiť vizuál od prvoplánového retra)
  • použitie nových a starých vecí (predpoklad: staré a nové veci majú jasne definovaný vzťah a vyvíjajú sa presne ako ľudia)
  • minimálna miera pohybu v obraze (cieľ: modernosť a dokázanie faktu, že primárna je kultivácia verejného priestoru a nie sledovanoť)
  • pri Dvojke duálnou a neutrálnou povahou grafiky ambícia vytvoriť priestor, aby vynikol samotný obsah

Nedávno RTVS spustila kampaň s novým claimom "Spolu pre vás" a uviedla nové logá i upravené programovú štruktúry rozhlasových staníc. Verejnoprávna Jednotka a Dvojka dostali nové logá a vizuál dnes. Na webe sa však už v predstihu objavili falošné verzie log. Viac na webe Stratégií.

Nové logo Jednotky

Nové logo Dvojky

Showreel k novej grafike

Novy vizualny koncept RTVS from Milk Studio on Vimeo.

Vizitka
zdroj: Milk

Kreatívny a vizuálny koncept: Martin Jenča, Viliam Csino
Dizajn: Martin Jenča, Martin Kahan, Maťej Špánik
Réžia a kamera: Viliam Csino
Hudba a sound dizajn: Viktor Hazard /Fatmusic
Animácie: Martin Jenča, Viliam Csino
Rekvizity a set dizajn: Juraj Rattaj, Samuel Rihák
Produkcia: Zolo Kis, Pavulína Zeliesková, Veronika Vrabcová, Júlia Oravcová
Poďakovanie: Slovenské Centrum Dizajnu, Maroš Šmidt, Ján Kautman, Peter Spurný/Wazafaka

Stratégie prinesú o novom vizuáli a logách Jednotky a Dvojky viac informácií.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. december 2025 23:25