StoryEditor

Za jeden nesprávny blogerský odkaz sa Chrome stratí z vyhľadávania Google

04.01.2012, 23:00

Ak vo vyhľadávaní zadáme slovo „chrome“, vo výsledkoch sa prehliadač Chrome neobjaví. A to najmenej po dobu dvoch mesiacov. Správa bola aktualizovaná o vyjadrenie Google Slovensko.

Je to sankcia, ktorú Google uložil sám sebe za chybu v PR kampani. Ale všetko poporiadku...
Google najal agentúru Unruly Media na to, aby pripravila PR kampaň. Išlo o tom, aby vyhľadávací gigant získal čo najviac prehratí istého videa, ktorý propagoval Google Chrome. Agentúra vyzvala blogerov, aby vo svojich postoch video umiestňovali. Nemali pritom zadané, či má ísť o kriticky ladené texty alebo opačne pochvalné. To ponechala agentúra na blogeroch samých.

V jednom z postov sa však objavil odkaz, ktorý nemal atribút „nofollow“, ktorý Google požaduje od platených linkov. To znamená, že tento odkaz sa započítal do skóre PageRank a tak skóre vylepšoval. Odkaz priamo navádzal na stránku, odkiaľ ste si mohli Chrome stiahnuť. To je v rámci vnútornej politiky Googlu postihované. Zvyšné posty obsahovali správu „tento odkaz sponzoruje Google“.

Vyhľadávací gigant, aby ukázal, že vo veci koná správne, rozhodol sa, že sám sebe uloží prísnejšie sankcie, ako by to bolo v prípade inej stránky. Google sa vyjadril pre Search Engine Land, že spoločnosť si sama zníži PageRank (skóre) a to na dva mesiace. V praxi to znamená, že, ak zadáte heslo „browser“, Chrome sa neobjaví na prvej stránke výsledkov vyhľadávania na Google. Teraz sa nachádza na piatej stránke. Ak zadáte „chrome“, je síce prehliadač na prvom mieste, ale zďaleka nejde o domovskú stránku.

Na druhej strane, Google obvinil agentúru, ktorá za kampaňou stojí. Hovorca spoločnosti sa pre theverge vyjadril: „Googlu nikdy nešlo o nič viac ako o klasickú online reklamu. Nikdy sme na svoje promoaktivity nevyužili ani zaplatených blogerov. K slovu sa v médiách dostal i Scott Button, CEO Unruly Media, ktorý povedal, že išlo iba o chybu, ktorá bola napravená hneď, ako sa o nej vedelo.


Aktualizácia:

Vyjadrenie Google Slovensko:

„Spoločnosť Google bola od začiatku za transparentnú online reklamu. Pri podpore našich služieb sa vyhýbame takýmto formám platenej reklamy (ako uvedené platené príspevky bloggerov), pretože takúto formu propagácie považujeme za netransparentnú a takisto nie je ani v najlepšom záujme užívateľov. V súčasnosti sa zameriavame na zmeny, ktoré je nutné vykonať, aby sme zabezpečili, že sa to už v budúcnosti nebude opakovať,“ znie vyjadrenie Google Slovensko.


 

Takto vyzerali spomínané blogerské odkazy:

Zdroj: Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. júl 2025 22:44