Talentová šou od FremantleMedia, ktorá minulý rok prekračovala 40-percentné podiely, dostane mať tretiu federálnu sériu.
Televízia Joj a česká Prima Family prinesú na jeseň opäť spoločný ťažiskový projekt. Znovu to bude Česko Slovensko má talent. Dnes to obe oficiálne potvrdili.
V poradí tretia federálna séria začína byť v týchto dňoch promovaná na obrazovkách, funkčná je už aj webstránka csmatalent.sk. V máji a júni sa uskutočnia kastingy. Dokopy ich bude osem, z toho tri na Slovensku. Popri tradičnej Bratislave a Košiciach sa štáb vyberie tiež do 40-tisícových Nových Zámkov.
"Pre TV Joj boli uplynulé dva ročníky svetovo najúspešnejšej talentovej šou mimoriadne vydarené, keď v oboch prípadoch dokázali priniesť na televízne obrazovky kvalitnú zábavu a zároveň poraziť ponuku konkurencie," povedal v tlačovej správe šéf stanice František Borovský. V upútavkách označujú formát ako "najsledovanejšiu svetovú šou".
Minulú jeseň sledovalo Česko Slovensko má talent 2 na Joj v priemere 828 tisíc ľudí 12+, z toho vyše dve tretiny spadali do reklamne dôležitej cieľovej skupiny 12-54. Presne 555 tisíc mladých divákov jej zabezpečilo post najsledovanejšieho programu minulého roka, keď predbehlo aj Česko Slovenskú SuperStar (538 tisíc v 12-54) a Modré z neba (487 tisíc v 12-54) na Markíze. Priemerný trhový podiel Talentu bol 42,0 %, maximálny 47,7 %.
- Pozrite si prehľad sledovanosti Česko Slovensko má talent 2 aj s podrobnými demografickými skupinami
Česko Slovensko má talent vzniká podľa formátu Got Talent od spoločnosti FremantleMedia, s ktorom majú Joj aj Prima podpísané niekoľkoročné zmluvy. Licenciu kúpili v Poľsku, USA či Nemecku. RTL s ňou vo finále minulej série zaujala takmer osem miliónov divákov; v cieľovej skupine 14-49 mala posledná časť sledovanosť 3,34 milióna a podiel 28,2 %. Pritom ročný priemer stanice je približne o desať percentuálnych bodov nižší.
Konkurenčná Markíza zatiaľ svoj jesenný highlight neodhalila.
Zdroj: Ivan Krasko