Videlo ho vyše 111 miliónov Američanov. V reklamne dôležitej cieľovej skupine zdolal 16-ročný rekord.
Nedeľné finále ligy amerického futbalu NFL – Super Bowl – sa stalo najsledovanejším programom v histórii americkej televízie. Podľa definitívnych výsledkov sledovanosti od Nielsen Media si ho pozrelo 111,3 milióna divákov v skupine 2+.
Super Bowl XLVI. prekonal aj minulý ročník. Ten tiež prepisoval historické rebríčky, keď ho pozeralo 111 milióna Američanov.
Nedeľný prenos, v ktorom New York Giants porazili the New England Patriots, bodoval aj v reklamne dôležitej cieľovej skupine 18-49. V nej priniesol rating 40,5 %, čo je najlepší výsledok Super Bowlu za posledných 16 rokov. Vzhľadom na bežné čísla stanice NBC ide o výrazný nadpriemer: túto sezónu sa jej výkon pohybuje okolo 2 %. Super Bowl rástol u mladých divákov aj medziročne; pred rokom mal 39,9 %.
Super Bowl tradične pomohol aj nasledujúcemu programu. O 22. hodine štartujúca druhá séria amerického The Voice mala 16,3-percentný rating v 18-49. Podľa tlačovej správy sa stala najsledovanejším entertainment programom amerického trhu v tejto cieľovke za posledných šesť rokov.
NBC zo Super Bowlu vyťažila aj komerčne. Jeden 30-sekundový spot stál v priemere 3,5 milióna dolárov, stanica dokopy zinkasovala 245 miliónov. K tradične najsilnejším inzerentom patril Anheuser-Busch Inbev. Do reklamy počas Super Bowlu výrazne investoval automobilový segment; spot mal Volkswagen, Chevrolet, Audi, Honda či Toyota.
Zdroj: Ivan Krasko

