Ťažiskový projekt RTVS pozerávalo priemerne vyše štvrť milióna divákov. Televízia naň čoskoro pravdepodobne nadviaže niečím podobným.
Legendy popu na Jednotke sa minulý týždeň skončili. Úspešne. Od prvej jesennej Tublatanky po poslednú zimnu Luciu Bílú si ich priemerne zapínalo 278 tisíc ľudí. Ich trhový podiel bol 13,7 %, čo je o vyše päť bodov viac než tohtosezónny priemer Jednotky.
Najsilnejšie vydanie zabezpečil Karel Gott začiatkom febuára. Jemu venovaná epizóda ako jediná prekročila 500-tisícovú divácku hranicu a mala 25-percentný trhový podiel.
Najsledovanejšie legendy
(zoradené podľa počtu divákov, údaje sú v 12+)
- Karel Gott (3. február): 552 tisíc divákov/25,0 % share
- Karol Duchoň (10. február): 453 tisíc divákov/21,9 % share
- Marika Gombitová (13. január): 422 tisíc/20,1 % share
Legendám popu pomohlo zmenené konkurenčné nastavenie. Keď štartovali v októbri, išli ešte v priamej konkurencii Let's Dance a na trh sa uviedli pri podieloch podliezajúcich vtedajšie priemerné výkony Jednotky. V polovici novembra sa však tanečná šou skončila a Legendy popu narástli. Ďalší posun nahor prišiel v novom roku: vtedy už Joj a Markíza konkurovali zväčša reprízovými akvizíciami. RTVS, naopak, rozhodla o predĺžení projektu a nasadila päť častí navyše. Tie patrili k najsledovanejším: priemer relácie od januára bol 404 tisíc divákov, respektíve share 19,9 %.
Legendy popu sa ukázali ako skôr ženský produkt. V reklamne dôležitej cieľovej skupine Jednotky 12+ bol podiel žien v porovnaní s mužmi 3 : 2. Z regiónov dominoval trnavský.
Legendy popu na Jednotke
(priemerný počet divákov/share)
12+ 278 tisíc/13,7 %
muži 12-34 19 tisíc/9,2 %
muži 35-54 46 tisíc/13,4 %
muži 55+ 44 tisíc/13,1 %
ženy 12-34 28 tisíc/10,2 %
ženy 35-54 58 tisíc/14,7 %
ženy 55+ 83 tisíc/17,2 %
Základné vzdelanie 33 tisíc/10,7 %
Učňovské vzdelanie 69 tisíc/11,3 %
SŠ vzdelanie 127 tisíc/15,4 %
VŠ vzdelanie 43 tisíc/18,1 %
dediny (do 2 tisíc obyvateľov) 78 tisíc/11,2 %
malé mestá (2-20 tisíc) 84 tisíc/12,7 %
stredné mestá (20-50 tisíc) 85 tisíc/15,9 %
veľké mestá (50-100 tisíc) 35 tisíc/15,1 %
veľkomestá (100 tisíc a viac) 40 tisíc/15,9 %
Bratislavský kraj 35 tisíc/15,0 %
Trenčiansky kraj 44 tisíc/16,5 %
Trnavský kraj 26 tisíc/11,1 %
Nitriansky kraj 35 tisíc/11,7 %
Žilinský kraj 35 tisíc/12,8 %
Banskobystrický kraj 35 tisíc/12,9 %
Prešovský kraj 38 tisíc/13,2 %
Košický kraj 39 tisíc/13,8 %
Legendy popu mali pre RTVS aj marketingový význam. Po dlhšom čase boli prvým veľkým televíznym projektom, na ktorý sa jej podarilo dohodnúť mediálne partnerstvo. Spoluprácu s verejnoprávnou televíziou uzavrel líder slovenského internetu Azet.sk. Na jeho portáli vznikla tematická podstránka, kam sa sústredil exkluzivny obsah a videá z Legiend popu.
Šéf programu STV Andrej Miklánek hodnotí projekt kladne. "Legendy popu bol fantastický formát. Od svojho štartu dokázali trojnásobne zvýšiť divácky záujem, čo je naozaj výnimočný výkon televízneho programu. Bol to presne prípad atraktívneho programu s nespochybniteľnou pridanou hodnotou. Je pravdepodobné, že na legendový motív čoskoro opäť nadviažeme. Existuje viacero možností, ako existujúcu dramaturgiu rozvinúť," povedal pre Stratégie.sk.
Zdroj: Ivan Krasko