StoryEditor

Rýdzi slovenský burger v McDonald's nebude

07.02.2012, 23:00

Oravská slanina ani bryndza sa nechystajú. Fastfoodovému reťazcu z prieskumov vyšlo, že spotrebiteľ McSlovak burger neočakáva.

Taliani mali svoj vlastný burger od McDonald's, Švajčiari tiež. No verzia sendviča, zloženého z typických slovenských surovín, sa nechystá. Pre Stratégie.sk to povedala hovorkyňa McDonald's ČR/SR Drahomíra Jiráková.

Hovorkyňa to vysvetlila prieskumami a marketingovými štúdiami, prostredníctvom ktorých McDonald's opakovane zisťuje preferencie zákazníkov. "Z prieskumov nám vyplynulo, že na Slovensku chodia ľudia do McDonald's pre tradičné a nové produkty, ale neočakávajú od nás žiadne tradičné národné pokrmy. Na tie si radšej zájdu do tradičných reštaurácií," povedala.

V zahraničí už lokálne burgery McDonald's vyskúšal. V roku 2010 uviedol McItaly na Apeninskom polostrove. Skladal sa výlučne z talianskych surovín; marketing bol postavený práve na tomto fakte a podpore Talianska. Jeho uvedenie sprevádzala rozsiahla medializácia. Podľa BBC ho časť obyvateľov odmietla ako zradu voči tradícii talianskej kuchyne. No Minister poľnohospodárstva, ktorý novinku schvaľovaľ, ich nazval "ignorantských stalinistov", ktorí by na burger mali byť hrdí.

Vo Švajčiarsku išiel McDonald's ešte viac lokálnym smerom; napríklad v meste Lucerne uviedol mestský burger a výťažok z jeho predaja išiel na podporu miestneho futbalového tímu.

Podľa hovorkyne McDonald's ČR/SR u stálych zákazníkov na Slovensku fungujú špeciálne promponuky (aktuálne je to Syrová sezóna aj so "švajčiarskym" burgerom Swiss King). Ku core produktom patrí Big Mac, Cheeseburger alebo Chicken McNuggets.

McDonald's je najväčší zahraničný fastfoodový reťazec na Slovensku. Ku koncu roka 2010 zamestnával 1 947 ľudí, mal u nás 23 pobočiek a dosiahol tržby 47,9 milióna eur.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 19:36